Opruimen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Opruimen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Opruimen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

12 Maart 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 12-03-2017

Een rustig weekje van een beetje opruimen, lammetjes vertroetelen, greppeltje graven en dergelijke.

Soms, als ik mij voorstel dat we dit verkocht hebben en we geen huis in Nederland kunnen vinden en we zitten dan op een flatje tien hoog, wat dan? Je kom je bed uit, ontbijten , douchen hoeft niet want je ben toch niet vuil, koffie drinken, nog een keer nutteloos stofzuigen want je slop toch geen hooi stro of modder binnen. Daarna boodschappen doen, dat doe je toch maar iedere dag want je moet toch wat doen. Lunchen, middagtukkie, koffie drinken, weer een tukkie, maar dat valt ook niet mee met al die koffie. Daarna eten klaar maken, in 10 minuten opeten, diepe zuchten slaken, weer niks op de tv. Dan maar naar bed, sex laten we maar zitten, we zijn zo moe. Het laatste is waar, je wordt van niets doen ontzettend moe.
Ja, wat doen mensen eigenlijk die op een flatje wonen? Iemand daar ervaring mee?

Goed, daar hebben we hier geen problemen mee. In het begin van de week toen de lammetjes net geboren waren moest ik er een helpen met drinken, geen idee waarom hij niet dronk, terwijl de andere al met een dikke buik liep te huppelen stond deze maar te trillen en deed wel af en toe een poging maar meestal zocht hij op de verkeerde plaatsen. Maar na drie dagen vier keer per dag even de moeder kantelen en het jong rustig laten drinken kreeg hij de smaak te pakken en na nog een paar keer geholpen te hebben met een staande moeder de speentjes te vinden had hij ook het kunstje door en nu racet hij ook door het land heen samen met zijn broertje.

Verder heeft Wils de keuken een schilderbeurt gegeven, eigenlijk was die nog heel netjes maar nu hij weer klaar is is het toch weer opgeknapt. Nu moet ik wel toegeven dat ik een slechte waarnemer ben als iets er wat minder uitziet. Gelukkig hebben we daar Wils voor. Die ziet wanneer iets vuil of verveloos is.

Ik ben het magazijn gaan opruimen, wat heb ik toch een hoop verzameld in mijn leven. Maar ik ben keihard aan het selecteren geweest, een heleboel weggegooid, ingeleverd en verder staat er nog een aanhanger vol ijzer wat even naar het depot moet. Het magazijn ziet er weer heel anders uit. Nu maar proberen het netjes te houden en vooral in gedachte houden, minder minder minder. Er wordt vast wel weer iets weggegooid door gasten waarvan ik denk, ook zonde. Maar of ik het dan altijd moet redden om er jaren nutteloos op te passen omdat ik het steeds net niet nodig heb...... :-)
Ik heb ook een kistje verbrand maar dat ging wel een beetje aan mijn hart. Het kistje stond eerst bij mijn opa die er oude boutjes in hadden, oncourante maten die soms van pas kwamen. Daarna stond het bij mijn oom op de boerderij met oncourante boutjes die soms van pas kwamen. Toen mijn oom stopte hebben wij het kistje ge-erft met de oncourante boutjes die meestal niet van pas kwamen. Toen wij stopte met de boerderij is toch het kistje met ons mee gegaan en zelfs op een gegeven moment mee naar Tsjechië waar hij nu al 22 jaar staat. Sorry, stond. Want nu was het kistje versleten, de laatste keer toen ik hem oppakte viel de bodem eruit met alle boutjes op de grond. Ik heb nu een heel klein kistje gepakt en daar alle metrische boutjes ingedaan want die komen inderdaad nog wel een van pas maar de Whitworth en UNF, NPS en NPT maten (he, wat klinkt dit lekker technisch maar vrij te vertalen naar Amerikaanse en Engelse maten)
heb ik weggegooid, althans, bij het oude ijzer. Van het kistje heb ik een foto van gemaakt en daarna de kachel er mee aangestoken. Zo heb ik in ieder geval de foto's nog.

Verder hebben we nog een verstopte drainage, die kan je repareren maar meestal komt het probleem terug dus ik heb er maar een mooi bovengronds beekje van gemaakt. Mooi voor de natuur, je kan je bier er in koelen en eventueel drinken want het is klokzuiver water.

Verder zal ik het maar niet over politiek hebben want dat wordt met de dag onbegrijpelijker. Misschien moeten er meer vrouwen in de politiek, en dan bedoel ik vrouwen, echte vrouwen.


Maar goed, verder eigenlijk geen nieuws deze week.
Tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 29546

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: