Camping te koop - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Camping te koop - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Camping te koop

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Oktober 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 22-10-2017.

Regen, gewoon heerlijke regen, lekker de herfst in. Afgelopen week was het hier hoogzomer. Een kennis van ons uit het dorpje Račov kwam hier met een paar vrienden iedere dag zwemmen en af en toe was zonnen, uiteraard naakt. Daar moesten haar vrienden uit Praag wel wat aan wennen, maar ja, die komen ook uit een stad.
Wij hebben het ook kalm aangedaan maar toch gewoon iedere ochtend en wat later op de middag wel de laatste klusjes aan het doen. Ik heb houtwerk aan de noordkant van het gebouw in de beits gezet. De rest van het houtwerk ziet er nog prima uit maar hier werd het wat kaal. Ik ben geen fan van dit werk omdat bij de eerste trede al van de trap de hoogtevrees toeslaat en het hoogste punt aan die kant is 7 meter. Maar goed, het moest toch gebeuren en het weer was goed, dus de angst opzij gezet en aan de gang. Het vervelende was dat er nog een overdekte ingang is waardoor ik op het hoogste punt nog ver naar links en rechts moest reiken om ook dat gedeelte boven het dakje te kunnen schilderen en dat met een bokkenpootkwast van 1.20 lang met als gevolg dat ik mijn schouder nogal geforceerd heb waar door ik nu een paar dagen klaar ben met werken. Ik heb gisteren nog wat hout gezaagd wat op de camping lag maar dat is essenhout en ik kreeg de blokken nauwelijks van de grond, dus nu maar even rust. Tenslotte hebben we de hele winter nog.
Oja, toen ik het houtwerk aan het beitsen was kwam ik heel dicht bij een Hoornaar nest die dankzij het mooie weer nog gewoon actief zijn. Ik blijf het een schitterend insect vinden en mijn ervaring is dat als je geen angst voor de beestjes heb, ze ook niet echt agressief zijn. Dat bleek nu ook weer want toen ik het hout om de invlieg opening schilderde kwamen ze wel wat dichterbij maar geen enkele vorm van agressie. Ik denk dat ze wel blij waren dat hun entree weer mooi werd.

Ook nog een keer naar Passau Duitsland gereden om onze brillen op te halen, prachtig weer, omdat de vrachtauto's niet harden dan 60km mogen op de Bundesstraße, heerlijk relaxt genieten van de mooie omgeving en het mooie weer, brillen gehaald, espresso op een terrasje en weer naar huis. Heerlijk, ik kan nu ook weer de kleine lettertjes lezen.

Nu schijnen er een paar gure dagen aan te komen, dus het wordt weer tijd voor lekkere lange boswandelingen. We houden wel van worstelen met de elementen. Ik ben de gehele zomer niet in het bos geweest dus weer benieuwd wat er veranderd is. Er is altijd wel weer wat uitgezaagd of bijgeplant, enzovoort.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Foto's staan hier.
http://mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Tot volgende week.
Bert

Ps
Onze camping is te koop, we worden wat ouder.

http://www.campingtekoopintsjechie.eu/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 29710

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: