Kwakkelwinter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Kwakkelwinter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Kwakkelwinter

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

17 Februari 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov


Hij staat weer op met veel te veel foto's en gezeur over de Olympische spelen, alsof je daar niet al dood mee gegooid wordt.

Hallo allemaal 17-02-2017.

Raar, zei ik vorige week nog dat ik niet zoveel naar sport zal gaan kijken, deze week bleek toch maar weer dat ik hopeloos verslaafd ben aan schaatsen en af en toe toch ook andere sporten mee nam. Nou ja, de Olympische spelen duren maar twee weken, het zij zo. Maar ook vandaag weer genoten, de onverwachte winst van een Tsjechische snowboardster Esther Ledecka die de Super G skiën goud wint. Zo onverwachts zelfs dat Esther de eerste 15 seconden het mededelings bord niet wilde geloven dat ze winnares was geworden.
Verder uiteraard het shorttrack, het gaat maar door.

Zei ik vorige week ook dat de vinkjes wel spoedig zouden komen. Alle drie soorten zijn nu gearriveerd, de goud, de appel en de gewone vink. Afgelopen dinsdag waren ze er al en in hun kielzog ook de roodborstjes, die waren hier altijd vrij zeldzaam en nu zie ik ze dagelijks. Zal het warmer worden van het klimaat er mee te maken hebben? Deze week hebben we zelfs een nacht van 15 graden onder nul gehad, de derde dit jaar maar toen we hier 22 jaar geleden aankwamen hadden we toch met een zekere regelmaat -25 en was min 15 heel gewoon. Ook blijft deze week al de hele week de sneeuw liggen tot en met de nacht van donderdag, toen regende het opeens. Nu is de meeste sneeuw weg en wat ligt is een ijsbaan geworden. De de wandelschoenen moeten weer op scherp. Daar heb ik speciale kettinkjes voor. De nacht daarop was het weer – 9. Dus nu was het min 15, plus 4, min 9. Apart. Maar veel sneeuw hebben we nog niet gehad, heel wat anders als toen in 2005, toen hebben we in totaal 270cm gehad. Dat vroor wel in tot een laag van 70 a 80 cm en daar kon je gewoon over lopen. Toen begon het 17 november te sneeuwen en de laatste sneeuw in de schaduw plekken was pas eind april weg. Het heeft veel brandstof gekost maar het was wel een heel mooie winter, heel wat beter dan dit kwakkelweer.

We hebben het wandelen weer wat opgepakt, althans Wils is wat fanatieker en ik heb graag een doel, maar omdat er zo weinig doelen zijn, heb ik maar als doel gezet, meer bewegen, dat kan vast geen kwaad. En ben ik eenmaal onderweg dan geniet ik er ook wel van. Ik zie altijd van alles onderweg, nou ja, alles? Vooral veel sporen, dieren en vogels. En rare dingetjes.
Wils ziet meer de uitzichten. Ik denk als ik eens een keer door de ogen van Wils kon kijken dat ik dan een compleet ander bos zou zien en dat zal omgekeerd ook wel zijn. Met andere woorden, iedereen leeft waarschijnlijk toch voor een groot gedeelte in zijn/haar eigen wereld.
Ik heb nog een foto gemaakt van een enorme woudreus die omgewaaid is maar ik moest er nog best veel over andere gevallen bomen voor klimmen voor dat ik hem bereikte. Om echt mooie foto's te maken is een telefoon te kort maar vooruit, het staat er op. Iets verder op liggen er ook een aantal maar ik heb alleen de onderkanten van de bomen gefotografeerd. Dit stuk van het bos is nogal nat en als er dan iets ongaat nemen ze de hele wordelgestel mee, die toch al niet zo groot is omdat er altijd voldoende water voor ze is. Zie je daarentegen allemaal gebroken bomen van het zelfde soort dat weet je dat je daar rustig om heen kan lopen zonder natte voeten te krijgen.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert
Voor foto's? Zie
http://mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 29557

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: