Mooie reis - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Mooie reis - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Mooie reis

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 Mei 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov



Hallo allemaal 13-05-2017.

Weer een hele mooie week achter de rug, prachtig weer en een weerzien met onze kinderen en kleinkind. In Engeland zijn we wat aan het klussen geweest en eens niet op een camping gestaan maar bij restaurantjes. Gratis staan als je daar een ontbijt neemt of een diner. Sommige hebben alles, andere niets. Ik vind daar waar Anne woont best heel mooi maar de wegen zijn niet best en alle bomen hangen over de wegen zodat je er constant op moet letten om je spiegel er niet af te rijden. Met het links rijden heb ik geen probleem.

Daarna weer terug naar Nederland, naar Cora. De weekmarkt bezocht in Leiden, ja, dat missen we wel in Tsjechië. En een dagje naar de Oostvaardersplassen, er zijn stukken die minder boeiend zijn maar de stukken waar de grote grazers lopen vond ik adembenemend van een ongekende schoonheid. De vogels en de begroeiing maar ook de grazers. De Konikpaarden hebben we goed kunnen zien want die waren zo vriendelijk om heel dichtbij te komen. Ze zagen eruit zoals ze horen eruit te zien na een lange winter maar dikker dan wat ik verwacht had en dat hebben ze er niet in die paar weken aan kunnen eten. Ook nog een paar oudjes, wat magerder, jammer dat er bijgevoerd is want voor hun was het beter geweest dat ze gestorven waren. Maar de algehele indruk? De hengsten hadden nog al wat littekens van gevechten om de merries, de vacht was bezig uit te vallen, de hoeven waren wat te lang maar dat kan ook niet anders na een lange vochtige winter, die brokkelen in de zomer wel weer af als het erg droog is. Dus ik ben het wel met het beleid eens van de OVP. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan en dan komt het wel goed. En zielig? De bio-industrie, das pas zielig. Deze beestjes hebben 11 maanden een prachtig leven en een maand van selectie en die was dit1 maand jaar wat harder dan normaal omdat de winter langer duurde na voorafgaand een aantal zachte winters. Dus nu zijn de zwakste dieren gestorven en de sterken leven voort en zo hoort het ook in de genadeloze natuur.
j
Daarna komt de periode van familiebezoek en daar beginnen we morgen aan.

Ik zet deze korte blog wel bij mijn broer op het internet want hier heb ik te kort signaal. De foto's komen volgende week, dan maak ik het helemaal goed.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.

Bert

Reageren kan rechtstreeks via:
bertschaak@outlook.com
https://www.facebook.com/
Twitter @MlecnaDraha



Hallo allemaal 06-05-2017.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 29714

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: