Kerstmarkten zijn ook maar boring - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Kerstmarkten zijn ook maar boring - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Kerstmarkten zijn ook maar boring

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

04 December 2016 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal. 04-12-2016

Een rustig weekje, Wils verjaardag hebben we uitbundig met z'n tweeën gevierd. Dat was heel gezellig, overdag een lange wandeling en 's avonds een glaasje wijn. De taart hebben we maar laten zitten. Het klinkt misschien gek maar we vonden het wel goed zo. Het is het nadeel als je ver ga wonen, de familie komt niet zomaar even langs. Aan de andere kant, ze bellen wel allemaal even en dan spreek je ze misschien meer dan als op een drukke verjaardag. Hier de verjaardag met de buren houden hebben we nooit aangemoedigd, misschien stom maar ook lekker rustig en het schept geen verplichtingen.

Omdat we hier in een heel uitgebreid bos gebied zitten wandelen we altijd veel. Ik denk toch iedere week tussen de 30 en 50 km. Het houd je soepel en we hebben tijd genoeg. Het mooie van dit gebied is is dat je altijd weer nieuwe paadjes kan ontdekken. Wils is van de vergezichten en ik ben meer van wat er voor mijn voeten gebeurd. Daar zie ik van alles. Sporen van dieren, wonderlijke gaten en stroompjes, insecten, paddenstoelen in alle soorten en maten. Gezonde bomen, zieke bomen en je zie het ook weer steeds herstellen of neerstorten en dat is allemaal natuur. Schitterend. Tien keer beter dan in een stad. Die lijken allemaal allemaal op elkaar. Aluminium winkelpuien en verder kopen kopen kopen.
Afgelopen week kwam ik een zwam tegen op een gevallen berk en die was echt mooi plus loeisterk. Ik kan dit soort types wel, soms kan je je er aan optrekken als je een boom inklim maar deze berk lag op de grond, toch even geprobeerd en ja hoor, ik kon er met mijn volle 90 kg zonder problemen opstaan.

We hebben weer wat meer ruimte gekregen van de provider. Opeens moesten we onze website vernieuwen omdat het systeem verouderd was van ons en daarom niet meer te beveiligen maar het gaat nu pas in met januari 2017 dus tijd genoeg om een nieuwe website te bouwen. In ieder geval geen opgejaagd gevoel. En de tijd om er weer eens wat moois van te maken.

Ook zitten we er over te denken om de personen auto maar te verkopen. We rijden in totaal zo weinig km en dan de meeste nog op vakantie dat we net zo goed alles met de bus kunnen doen. De oude Octavia zal wel niet zo veel meer opbrengen. Ik geloof dat hij 14 jaar oud is en er staat 300,000 km op de teller maar hij is nog prima dus ook wel zonde om hem weg te doen maar ja, financieel hé.

Na een paar nachten pittige vorst kunnen we weer op de vijver schaatsen. Misschien probeer ik het van de week eens een keer. Maar i denk dat ik uit veiligheids- overwegingen mijn helm opzet en een stoel mee neem om de eerste meters uit te proberen want ik denk dat ik al in geen dertig jaar geschaatst heb.

Oja, omdat we er toch moesten in České Budějovice moesten zijn, even over de kerstmarkt gelopen. Onye conclusie, saai, het is exact het zelfde als de afgelopen vier jaar, dus alle andere kerstmarkten laten we ook maar zitten. Zowel hier als in Duitsland.


Tot volgende week maar weer.
Bert.

Nog even een milieu tip waar serieus over nagedacht moet worden :-)


Een heel simpele en goedkope manier om de auto een stuk milieu vriendelijker te maken is het weglaten van de startmotor en de herinvoering van de slinger. Ik wil wedden dat dan (de meest vervuilende ) eerste kilometers bij voorkeur op de fiets doorgebracht als alternatief voor het in het zweet aanslingeren van den automobiel. Terwijl de spierarbeid bij het fietsen zowel bij het aanslingeren van de automotor ook nog eens gezondheids voordelen kent. Een win win situatie dus.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 29694

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: