Mooie bossen hier - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Mooie bossen hier - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Mooie bossen hier

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 December 2016 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal.

En weer een weekje voorbij, vorst en dooi wisselen elkaar hier af. Van mij mag het wel even door vriezen, goed voor de natuur.
Omdat onze Octavia een iets vervuilde turbo heeft, een kwestie van te rustig rijden en te veel korte stukjes, dacht ik hem schoon te rijden door een ritje Ceske Budejovice heen en weer. Aanhanger er achter en gelijk maar een lading hout briketten meegenomen. Maar het was niet genoeg, te veel verkeer waardoor we de auto ook niet echt aan het werk konden zetten. Dus er niet veel mee opgeschoten. Volgende week moet hij naar de emissie keuring (APK) dus toch maar besloten om de turbo door een professioneel bedrijf te laten reinigen. Want zo komt hij ook niet door de keuring. En, onze buurman heeft interesse dus ik wil wel dat de auto goed is als ik hem aan hem verkoop.

Verder weer lekker veel gewandeld, ik begin het bos hier steeds meer te waarderen. We zijn het zo gewend dat ik de schoonheid er niet van inzien maar als je dan weer eens om je heen, omhoog en naar beneden kijkend en vooral probeer 'waar, te nemen, dan zie je weer hoe mooi het hier is. Hoe een prachtige natuur , uitgestrekt en stil, ook in de herfst met af en toe naargeestig weer zodat het bos ook in een keer naargeestig is en de volgende dag vriezend helder blauw en het bos is vrolijk en tintelend. Als we verkopen zal ik dit toch wel heel erg missen.

De reeën staan 's avonds vaak in onze achtertuin, waarom? Geen idee. Maar iedere avond pak ik wel een paar keer hout van buiten voor de cv. En als ik dan maar rustig doe en vooral niet van de vaste route (4 stappen) afwijk, niet naar ze kijk en geen geluid maak, dan blijven ze rustig staan. Vertrouwt dus. Ik geniet er iedere keer weer van.
Ook als ze op de camping lopen te foerageren dan dulden ze ons, maar zo gauw het weer zomer is en er komen vreemde caravans op de camping dan houden ze weer afstand. Het zijn slimme beesten, ze kijken wel uit om binnen raakschiet afstand te komen.
Het is toch wel ontzettend triest dat er zoveel kinderen in een wereld op groeiend, waar wild een hard rijdende auto is en niet meer weten wat stilte, natuur en schoonheid betekenen.

Ik geef Wils af en toe de schuld dat ik iets te dik ben, omdat ze te lekker kookt, maar nu ik af en toe kook, verval ik in de zelfde fout. Het is best moeilijk om voor je zelf vies te koken. Dus afvallen is nog best moeilijk.

Oja, als straks de website klaar is hoef je mij geen complimentjes te geven, Wils maakt hem dus komt ook de eer aan haar toe.
Zoals ook de geocaches, veel zeggen, dat heb je mooi gedaan Bert, maar het moet zijn, dat heb je mooi gedaan Wils :-)


Tot volgende week
Bert





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 29535

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: