Veel sneeuw - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Veel sneeuw - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Veel sneeuw

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Januari 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 15-01-2017

Een week met veel sneeuw, ik kan nog net op de camping komen ondanks dat de gemeente sneeuw ruimt. Helaas, toen de Kolchoz het nog deed gingen ze van boven naar beneden en dan door het bos weer verder zodat we altijd bij ons huis konden komen. Nu de gemeente man het doet stopt hij bij het bruggetje beneden omdat daar de gemeente grond ophoudt. Ik heb wel eens tegen hem gezegd dat van boven naar beneden veel gemakkelijker is, ook voor hem. Dan rijdt hij een rondje en alles is geschoven, nu moet hij moeilijk draaien in het bos en doet hij 1 1/2km dubbel. Maar hoewel het een aardige man is houdt hij zich precies aan de opdracht, zodat ik de laatste 50 meter zelf moet doen. Ach ja, je hebt denkende ambtenaren en brave ambtenaren.

De Octavia is weer thuis, maar of de turbo helemaal goed is kan ik niet proberen, te veel sneeuw. Wel heb ik hem zo goed als verkocht. De buurman wilde hem hebben, alleen pas in April, tot die tijd is zijn auto in de twee jaarlijkse APK. Daarna wordt het heel moeilijk om hem nog goedgekeurd te krijgen. Nou ja, met hoge kosten maar dat is hij niet meer waard, dus hij wil dan de mijne wel hebben.

Verder gebeurd hier niet veel, we zijn wat met de website bezig, we lopen wat door de bossen, alhoewel, met de laag sneeuw wordt het meer ploeteren. Maar dat is ook leuk.

Veel vogels op de camping, ook door het voeren maar geen reeën. Het koolblad wat nog boven de sneeuw uitkwam hebben ze op, gras is er niet meer te vinden dus ze hebben zich terug getrokken in de bossen. Daar worden ze bijgevoerd en hebben ze bescherming. Wel staan ze af en toe nog achter ons huis maar waarom ze dat doen is mij een raadsel, maar ze doen het al twintig jaar. Volgens mij hebben ze veel vaste plekken en paden waar ze lopen. Ook in het bos, de hertensporen zijn op het ogenblik het best begaanbaar, alleen kom je steeds bij een ronde baal hooi uit :-)

Verder niet veel nieuws te melden.
Tot volgende week
Bert