ontdooit - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu ontdooit - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

ontdooit

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

25 Februari 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal. 25-02-2017

Het lammetje wat het vorige week geboren is en wat aan het opkrabbelen was heeft het toch niet gered, daar voel ik mijn best een beetje triest onder.
Ik zit mij te bedenken dat dit mij niet eerder overkomen is. Nu heb ik toch al een leven lang beesten maar bij mijn weten ben ik nog nooit een jong verloren, geen kalveren, varkens geiten of schapen. Maar ja, eens moet de eerste keer zijn. Het zal mij trouwens niets verwonderen als de moeder er op is gaan liggen of zo iets, erg veel moederlijke gevoelens had ze niet.

De twee andere schapen lopen ook dik te worden, ben benieuwd wanneer daar kleintjes uit komen.
Het is deze week gaan dooien en het ging erg hard, het riviertje is in een keer weer schoon gespoeld, alle losse takken en dergelijke zijn richting de Elbe.
Ondanks het feit dat het veldje van de schapen lang in de schaduw ligt, zeker in de winter is daar toch ook het pak sneeuw verdwenen. De schaapjes lopen al weer op het gras en de kruiden te knabbelen, das mooi, dat bespaart hooi en het is goed voor ze.

Het snelle internet is fantastisch, geen eindeloze wachttijden meer, uploaden is een peulenschilletje, Sms'jes komen binnen alsof het niets is. Onee, dat komt door mijn nieuwe telefoon, i.p.v. een Huawei heb ik nu een Asus en raar, maar ik kan ondanks het slechte signaal hier beneden op de camping gewoon bellen en Sms'en. Vooral dat laatste is belangrijk, dat heb ik nodig bij de DigiD en bij betalingen via de bank te bekrachtigen. Ze sturen een SMS met de code maar vaak kwam de SMS te laat binnen waardoor de sessie weer verlopen was maar nu gaat het prima. Weer een probleem opgelost.

Maandag was een prachtige dag dus we dachten, we gaan even de grens over en in Duitsland boodschappen doen. Maar we waren nog niet de grens over of we reden in potdichte mist en dat bleef de gehele dag zo, op het moment dat we weer in Tsjechië waren was het ook weer gelijk prachtig weer. Toeval? Nee, aan de andere kant van de heuvelrug is het toch vaak wel natter en mistiger, hebben wij daar even mazzel mee.

Vannacht hadden we toch weer even -5 wat wel weer inhoudt dat het dan overdag prachtig weer is. De ex moeder schaap is weer helemaal over haar rugligging en jong heen. Toen ik met een beetje brood het land in kwam kwam zij weer met dwaze schape sprongen (bokke sprongen) aan gerend dus lichamelijk is zij weer helemaal op orde. Ze heeft ook helemaal geen stuwing in haar uiertje dus ik hoef ook niet bang te zijn voor een ontsteking. Das ook weer mooi.
Verder weinig nieuws
Bert
Ook te lezen op de website. Volg link. (Met foto´s)