Zomaar weer eens een nieuwe webside - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Zomaar weer eens een nieuwe webside - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Zomaar weer eens een nieuwe webside

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 April 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 15-04-2017

Vanwege het goede weer maar een aan het tuinieren gegaan.

Ik keer eens naar mijn bouwtje en zag onkruid en uren werk. Ik keek eens naar mijn tractor en naar de ploeg en een 45 minuten later was ik klaar.

Daarna nog even een greppel gegraven, ik spuugde in mijn handen (waarvoor eigenlijk maar het schijnt er bij te horen) greep een spade en drie uur later was ik klaar.

Maar nu zie ik dat ik weer maaien moet en de hop opbinden en bolletjes verplanten en en en en en en en..........denk om je rug en hart Bert. Maar kortom, het werk barst los.

Daartussendoor een tekst geschreven voor een nieuwe verkoopsite die Wils gemaakt heeft, die we dan als hyperlink kunnen gebruiken voor advertenties. De tekst heb ik laten lezen door beide kinderen en mijn broer dus van het origineel is weinig over maar het is wel een goede tekst geworden. Nu zoeken we nog iemand die de Duitse taal goed machtig is om de tekst in het Duits te vertalen. Vrijwilligers?

Er wordt nog wat gesleuteld aan de website, hij staat wel op het net maar er kan nog iets veranderen. Ik vind Wils daar toch wel erg goed in. Ze kan altijd nog websitebouwer worden als we dit verkocht hebben.

Ik maakte deze week een grapje op Facebook over de twee panda's.

Men neme twee Zwarte Beren, men neme een handige kapster en hoppa, je hebt twee Panda Beren.
Tel uit je winst.

Maar de volgende dag toen ik de mediagekte over die twee slome obesitas Beren had gezien en hoorde wat het allemaal echt kost, schreef ik nog een stukje, tevens na aanleiding van het Haarlems dagblad.

Nu ga ik iets zeggen wat ik normaal in een ander verband verafschuw, maar nu ik zie hoeveel er wordt betaald voor deze twee luie opvreters dan denk ik:
"EIGEN DIER EERST".
De biodiversiteit holt in Nederland achteruit. Door een defect in het hoofd van onze regeringsleiders heffen ze eerst de melkquotum op en komen jaren later met een fosfaatgrens waardoor nu zonder onderscheid gezonde, zwangere en genetisch onmisbare oude koeienrassen afgeslacht moeten worden. Dus laat die twee vadsige beren lekker in eigen land en steek het geld in onze eigen onmisbare dieren. En dan hebben we het nog niet over de weidevogels gehad waarvan door het intensieve grasland gebruik ook schrikbarend terugloopt.

Hier de link naar het Haarlems dagblad.

https://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/doodklap-voor-zeldzame-koeien.

Er schijnt nu voor een jaar uitstel verleend is maar volgend jaar moeten ze opnieuw strijden voor het behoudt. Daarbij komt ook nog eens dat dan de melk niet meer geleverd mag worden. Is het niet beter om de kunstmest te verbieden zodat de melkgift vanzelf achteruit gaat en als dat te kort is ook de import van krachtvoer te verbieden? Een win win situatie maar ach, het zal wel te simpel zijn.

De kikkervisjes doen het toch teleurstellend dit jaar en daarbij hebben we ook steeds een paar rovende eenden in de vijver. En toch wil ik niet ingrijpen, het is de natuur en de natuur hier laten we al 22 jaar met rust. Gelukkig doen de padden het beter maar die zitten ook altijd net even dieper dus veiliger. Maar ach, ook over de padden heb ik mij wel eens ongerust gemaakt. Je hebt gewoon slechte jaren en goede jaren.
Het Roodstaartje heeft ergens een dode Ree gevonden denk want hij is nu al dagen bezig zijn nest te vergroten met Reeënhaar, of zal hij een levende Ree aan het plukken zijn? Het Kwikstaartje kwikt als een gek maar ik denk dat hij nog steeds geen vrouwtje heeft want hij is nog niet erg aan het bouwen. Het kan ook zijn dat het gewoon tevreden is met het bouwsel van vorig jaar. Ik blijf van ze genieten.

http://www.campingtekoopintsjechie.eu/

Maar goed, verder geen nieuws deze week.
Tot volgende week.

Bert



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 29545

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: