Gerlo komt vandaag - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Gerlo komt vandaag - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Gerlo komt vandaag

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 Juni 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 18-06-2017

Weer een mooie en gezellige week gehad. Mooi weer, wat? Heel mooi weer. En, ondanks de beloofde regen uit onweer, niet dus, ook heel droog. Het bouwtje heb ik zelf maar beregend.
En de komende week blijft het ook heel mooi. Tot 30 graden.

Het zomerhuis is ook weer verhuurd. Tijdens het schoonmaken kwamen we er achter dat de wc pot gebroken was. Onbegrijpelijk, voor de winter had ik hem droog gedweild, hoe kan hij dan nu kapot zijn? Dan blijkt verder dat de pot alleen met de stortbak verkocht wordt. Irritant, die is toch niet kapot? Verder kregen we het in mekaar gezette model mee. Dus niet in een doos en bijna niet te tillen. Plus een kwartier vastbinden in de laadruimte van de bus vanwege de onhandigheid van het model en zonder bescherming van de dozen zoals ze van de fabriek komen. In die winkel zien ze me nooit meer.

Vandaag komt onze steun Gerlo aan. Das mooi, kunnen we ook weer eens weg zonder de camping onbeheerd achter te laten en dan hebben we een reserve auto, want onze bus moet even de garage in voor een kleine verandering en als het dan nodig is kan Gerlo mooi boodschappen doen met zijn eigen auto.

Onze buurman heeft het ongebruikte gedeelte van de camping gemaaid en ook met droog weer in de ronde balen gekregen. Ik heb er gelijk 10 vanaf genomen voor onze schapen en als betaling voor de koop van het grasgewas. Ik ben er mooi van af, ik heb hooi voor de schapen zonder er voor te werken en Jarda's koeien zijn er ook blij mee.
Toch heb ik nog veel gras staan, een gedeelte wil ik zelf hooien ( Dit hooi komt van de camping zelf en staat op betere grond waardoor het eiwitrijker is, speciaal voor als de lammeren geboren worden) en de rest moet maar compost worden. Het is niet anders.

Ik denk dat de voorspelde overlast van de wespen dit jaar achterwege blijft. Nu heb ik wel van het voorjaar, geheel tegen mijn gewoonte in want wespen zijn ook heel nuttig, iedere koningin gedood die ik zag. En bij iedere koningin die je dood heb je toch een 5 tot 10,000 wespen minder. Dat zit me tevens dwars want van de wespen waar je uiteindelijk last van hebt zijn het er maar aan fractie van dit aantal. Maar er werd Europees zo voor een wespenplaag gewaarschuwd deze zomer vanwege de vele wespen die de winter overleefd hadden. Maar ik denk dat het heel erg meevalt. Wel zie ik wat meer hoornaars maar die zijn niet lastig en ze steken ook niet gauw. De natuur doet het verder wel heel goed, veel reeën dit jaar. De waterjuffers en libellen zijn bij de vijver volop aanwezig. Soms hangt er een blauwe waas over de kanten van de vijver van de waterjuffers. Ik kan af en toe gewoon lekker aan de kant van de vijver zitten en gewoon genieten. Ook mama eend zwemt met 9 jonkies in de rondte.

Weer geen foto's gemaakt deze week, het is zomers ook altijd moeilijker te fotograferen met naakte mensen op de camping. Niet iedereen is er van gediend dus ik ben heel terug houdend. Er was een man hier die heel veel bij de vijver gefotografeerd heeft, met een aparte lens om de insecten er goed op te krijgen. Ik had van hem wat foto's moeten overnemen.

Vandaag lekker buiten klussen, beetje gisteren gemaaid gras op schudden, het bouwtje te schoffelen en wie weet nieuwe gasten te ontvangen


Verder geen nieuws
Tot volgende week.
Bert

Foto's behorende bij dit artikel zijn altijd hier te zien
http://www.mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 29689

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: