K.Bouter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu K.Bouter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

K.Bouter

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 Augustus 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 06-08-2017.

Een mooie week gehad met een heel klein beetje regen, genoeg om de camping weer groen te maken maar te kort om het gras te laten groeien. Precies goed dus. We hebben nu op het ogenblik best veel jonge mensen. Is er nog hoop voor het naturisme? Staat er toch weer een generatie op die het een zijn met de natuur belangrijker vindt dan de jacht tot …......

Deze week had ik zomaar weer eens contact met Luca van Kooten, de dochter van Willem die hier best een aantal jaren geweest zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat zij, fanatieke voetballiefhebster, wel mee zou spelen met het Nederlands elftal maar nee, ze zat op de bank. Nou ja, tussen het publiek dan. Maar haar verhalen ontroerde mij, altijd leuk, zo weer even het verleden op te roepen. Het was toen een bijzonder meisje en ik denk dat het nog steeds een bijzondere vrouw is. Een mooi mens.

Deze week was onze zomervoorraad wijn zomaar op, dus moesten wij naar Praag. Richting Praag wordt de omgeving saaier en saaier, weliswaar bekeken vanaf de snelweg en daarna die stad, ahhh, wat een mensen, wat een auto's. Wijn ingeladen en als een speer terug naar het zachte ruisen van het Šumava woud, de stilte en de eenvoud. En daar waar er niet steeds mensen voor je voeten lopen waardoor je steeds gedwongen wordt tot grote en dan weer kleine stappen. Prachtig dat zoveel mensen naar Praag willen maar ik heb weer voor een jaar genoeg grote stad gehad.

Ons restaurant loopt goed maar is af en toe best veel werk. Maar het systeem om gezamenlijk te eten met voorinschrijving werkt heel goed. Twee voordelen, de mensen leren elkaar kennen en het is gewoon gezelliger dan met z'n tweetjes in een restaurant buiten de camping te eten. Het tweede voordeel, je hoef niet op je eten te wachten. Als om zeven uur iedereen wat te drinken heeft gehad dan wordt het eten daarna direct opgediend want wij hebben de tijd gehad om alles voor te bereiden. En niet om het een of ander, Wils is een hele beste kok. Als ze in een restaurant had gewerkt had iedereen haar geroemd. Maar dat ligt ook heel anders, een restaurant is er op uit om zo veel mogelijk te verdienen en hier is het een service met de bedoeling om gasten zo tevreden mogelijk te houden. Want tevreden gasten is de beste reclame die je je kan wensen.

Vandaag een wat korte weblog maar weer veel foto's, ditmaal niet van eigen hand maar van Annemiek Bresser.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.

Bert