Tuinieren - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Tuinieren - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Tuinieren

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 Oktober 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 01-10-2017.

Mooi weer om de kleine tuin schoon te maken maar het viel wel een beetje af. Meer werk dan gedacht. We zijn er 22 uur mee bezig geweest. Maar het ziet nu weer als nieuw, op het hek na dan maar die gaat nog wel een jaartje mee. Ook de bessen eens grondig gesnoeid, met bessen heb ik het idee dat je beter teveel kan weghalen als te kort maar misschien vergis ik mij. Gelijk maar even de bomen naast ons huis duchtig terug gesnoeid. We kunnen nu weer op de camping kijken. Er moeten nog meer bomen om want ik heb een ziekte in de Elsen, dus de dode moeten nu er ook maar aan geloven. Wat er nog goed uitziet laat ik staan, dat zien we volgend jaar wel weer. Ook nog even onze grote moestuin geploegd, ik weet het, je kan het beter spitten ipv er met een zware machine er over heen te rijden maar ik heb er geen zin meer in. Iedere schep moet je de grond inwrikken in verband met alle stenen die hier in de grond zitten. Met de tractor is het een stuk beter voor mijn rug en polsen. Wils is nu op dit moment bezig om de deuren van de garage te schilderen. Het is voor het eerst sinds lange tijd somber maar droog, goed weer dus om een oppervlakte te schilderen die pal op het zuiden ligt.

Verder de Duitse verkiezingen gevolgd. Het valt mij mee dat extreem rechts niet meer stemmen gekregen heeft, een pak van mijn hart. En nu het Catalaanse referendum, ik denk dat Rajoy een foutje heeft gemaakt door het zo op de spits te drijven en met zoveel machtsvertoon. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Vanwege het mooie weer hebben we niet zoveel gedaan deze week. Af en toe lekker in het zonnetje zitten nu het nog kan. En voor het werk hebben we nog de hele winter de tijd. Een beetje gepensioneerd zijn we wel en met ons Tsjechische AOW en de inkomsten uit de camping kunnen we ons redden. Mooi toch. Dus nog even naar de Ceske Budejovice geweest voor een bril, maar weer was de goede opticien er niet, dus daar gaan we niet meer heen. Ik kijk volgende week wel even in Vimperk of ik daar kan slagen en anders maar naar Duitsland. Dat is dan ook weer een uitje.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert

  • 03 Oktober 2017 - 21:22

    Gerard:

    hallo Bert ik had je een mailtje gestuurd maar kreeg geen reactie probeer het op deze manier reageer svp als je het nog leuk vindt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 29562

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: