Echt helemaal niets te melden - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Echt helemaal niets te melden - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Echt helemaal niets te melden

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

24 Maart 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 24-03-2017.

Als ik 's morgens de gordijnen opentrek en ik zie geen reeën dan ben ik teleurgesteld maar dat gebeurt maar zelden.

Opnieuw sneeuw deze week, maar het meeste is wel weer weg. Het hoeft van mij ook niet meer, ik wil nu voorjaar zien. Ik voer de vogeltjes nog steeds want het natuurlijke voedsel is nog niet erg aanwezig, het is nog te koud voor de insecten en ik zie ook weinig jonge bladknoppen. Wel komen er steeds meer vogelsoorten bij.

Ik wil ook eigenlijk buiten aan het werk, de tuin voorjaars klaar maken maar er zit nog steeds vorst in de grond, dus dat schiet ook niet op. Ik moet ook nog een paar plekjes roest van de auto wegwerken maar het is nog steeds te koud daarvoor. Wel heb ik een afspraak met de garage want ik denk dat er nieuwe remblokken in moeten en dat heb ik graag voordat we van het voorjaar naar Engeland gaan.

Verder heb ik de verkiezingen in Nederland toch met een zekere verbazing gevolgd. Er zijn nu toch enkele zeer onbeschaafde mensen in gemeenteraden terecht gekomen. En dat er landelijke politici zijn die werkelijk zonder een enkel greintje schaamtegevoel kunnen liegen. Dat maakt mij wel verdrietig.

Verder is er niet veel gebeurt hier, we zitten ook maar een beetje te wachten tot het weer wat beter wordt, dat het ook leuk is om weer buiten te klussen. Dat het ook weer leuk is om ergens heen te gaan zonder te verrekken van de kou. Althans, daar kan je je wel tegen kleden maar om naar een stadje te gaan is niets aan, alles blijft met dit kwakkelweer binnen. Ik vind rond de nul graden de chagrijnigste temperatuur. Dik onder nul tintelt het van het leven en zie je mensen op straat of ijs of noem maar op, dik boven nul worden de mensen vrolijk van en zitten ze op terrasjes maar rond de nul graden is het uitgestorven.

Wat ik hier mis in Tsjechië, is de Turkse bakker, een Urkse visboer, het Taiwanese restaurant, het Israëlische slager, de Indonesische supermarkt, Koreaanse groenteboer, Chileense kruidenshop, Saoedi-Arabische?drankenhandel, Ik denk zelfs dat er een Oostenrijkse dirndljurken en lederhosen winkel is. Nederland, tel je zegeningen. Wat een rijkdom en dat meen ik.

Wat we wel hier hebben is prachtige natuur, een schone lucht, veel stilte, mooie steden en dorpjes.

Nou ja, vanavond gaat de zomertijd in en de mensen die denken dat ze daar een jetlag van krijgen moeten dan maar eens heel veel meelij krijgen met mensen die in ploegendiensten werken of internationale chauffeurs die geen enkele regelmaat kennen.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.

Bert


Voor foto's
http://mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 29548

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: