En alweer maaien. - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu En alweer maaien. - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

En alweer maaien.

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 Mei 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov




Hallo allemaal 27-05-2017.

Langzaam stroomt de camping vol, we hebben al drie plaatsen vol. Noren, Hollanders en Tsjechen(Ik zei toch langzaam) Maar niet gek als je bedenkt dat we eigenlijk nog niet open zijn, officieel gaan we pas 2-6 open. Maar omdat er nu toch al mensen zijn verklaar ik de camping nu voor officieel geopend. Wel ben ik benieuwd hoe de reeën er onder zijn, ik denk dat zij vinden dat het met hun rust is gedaan en zich meer in de bossen terug trekken. Het is steeds hartstikke mooi weer maar we hadden deze week toch twee regenbuien met in totaal 29mm, dus het gras zet er weer een sprint in net zoals het onkruid op de tuin.
Het blijft moeilijk. Voor de natuur vind ik het prachtig als het een keer regent, voor de gasten een stuk minder. Maar goed, het is alweer mooi weer.

Afgelopen week is onze laatste kat overleden, ze was al heel oud maar nu voor het eerst in 65 jaar zitten wij zonder huisdieren en dat is heel vreemd, 's avonds geen kat op schoot, geen miauwtje als je 's morgens uit je bed komt. Best wel wennen en ik heb er een raar gevoel van in mijn buik. Maar het moet maar wennen, voorlopig willen we geen huisdieren meer. Als we weer in Holland wonen dan zien we wel weer.

Mijn mooie en lieve rammetje heb ik ook verkocht, dat moest wel want anders gaat hij zijn moeder, oma en zijn nichtjes dekken. Maar ik vind het wel jammer want het was een schatje, net zo aanhalig als ooit zijn grootvader Beran. Meestal zijn schapen nogal autistisch en onze Bahnice is daar een echt voorbeeld van maar dit jaar hebben we allemaal aanhalige lammetjes en ook Zwartkop wordt steeds liever. Als het van de week dertig graden wordt dan zal ik ze even knippen met de handclipper. Dan is het vet in de wol lekker vloeibaar en knipt het een stuk lichter.

Het gaat niet hard met de weblog schrijven want ik wordt steeds gebeld, wat is er toch aan de hand? Ik stop er maar mee, nog even foto's zoeken. En dan koffie en maaien maar weer.
Het linkje wat ik hieronder plaats is een mooi klein artikeltje over de natuur, kort maar heel verhelderend. Echt het lezen waard.

https://www.gnmf.nl/nieuws/opinie-ook-ijsvogel-verdient-bijvoedering

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.

Bert

Reageren kan rechtstreeks via:


bertschaak@outlook.com



https://www.facebook.com/

Twitter @MlecnaDraha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 29711

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: