Met echt groot nieuws - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Met echt groot nieuws - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Met echt groot nieuws

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Bert's blog

01-07-2018

Hallo allemaal.

Deze week ben ik wat laat met de blog maar er is nogal veel voor ons aan de hand waardoor ik even meer zekerheid wilde hebben.

Dit weekend was namelijk een groep kijkers cq kopers op de camping. Echte zekerheid hebben we nog niet, er komt nog een boekhoudkundig onderzoek. Maar als ik het zo bekijk dan denk ik dat de camping zo goed als verkocht is. Zoals jullie weten stond deze camping te koop en zijn we er al een tijdje mee bezig. Deze mensen zijn hier al een paar keer geweest, maar nu willen ze dan toch de knoop doorhakken. Wel houdt het is dat de camping verder gaat als een camping voor wandelaars, vegetaristen enzovoort, zeg maar een groene camping, maar verloren is voor het naturisme. Maar dit seizoen krijgen we de ruimte om ons seizoen af te maken, uiteraard naturistisch. Dus alle mensen die zeker nog wilde terug komen, die hebben nu de kans, jullie zijn welkom. En als alles doorgaat komen wij terug naar Nederland.

Gerlo stond ook opeens voor onze neus, niet om te werken maar om vakantie te vieren, maar ondertussen heeft hij toch alweer de gehele camping met de tractor gemaaid.

Verder toch een gezellige week en een regendag van 51mm net op het moment dat de eieren van de puttertjes, kwikstaartjes en Zwarte roodstaarten uitgekomen waren. Dus die zijn gelijk gedoopt. Nu klinkt er in onze achtertuin continu het schrille gepiept van vele keeltjes die om voedsel bedelen, veel meer dan andere jaren. Met de vogels gaat het hier goed. Gelukkig zijn er ook voldoende insecten/ rupsjes voor voedsel. Wij hebben maar gauw de bessen geoogst voordat die er ook aan gaan. Op die ene regendag heb ik voor voor de vogels neergezet want dan vliegen er veel minder insecten. Het was een heel gedrang om de voerkast. Ze hadden allemaal honger.

Ook de reeën hebben honger, althans lekkere trek, want voor de zoveelste keer hebben ze de moestuin een beetje geplunderd. Wat bloemen opgegeten, de bladeren van de aardbeien, enzovoort. Op het bouwtje zijn ze nog niet geweest. Maar wat niet is kan komen. Nouja, liever reeën dan zwijnen, alhoewel die mogen in de herfst best de tuinen even omploegen en bemesten.

Enne, dit seizoen maken we echt af.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.

Reageren kan rechtstreeks via:

bertschaak@outlook.com

Twitter @MlecnaDraha

23-06-18
Hallo allemaal.
Weer veel last van het weerbericht van Accuweather, heel negatief over deze omgeving, vaak zitten ze 10 graden te laag met hun voorspellingen. Wat is hun bedoeling toch hiermee? Nou ja, het heeft mij al heel veel gekost en ik ben niet de enige, ook Mark hoorde ik erover.
We hadden vorige week effe veel regen maar deze week was het prachtig weer. En dan nu weer even in een dip, van 32 graden naar 15, maar het schijnt van korte duur te zijn. Het komt wel weer goed. Mooi weer om een stadje te bezoeken of om een lange wandeling te maken. Dit weekend zijn de Rozendagen in Cesky Krumlov, een groot feest maar tegenwoordig niet meer gratis, er wordt entree gevraagd en terecht. En bakken in de zon kan komende week wel weer.
Ik heb heel veel plezier van de Puttertjes, ze zitten mooi te broeden en blijven nu ook rustig zitten, ook als ik af en toe even kijk. Ik word schijnbaar niet als bedreigend ervaren. Verder bloeit er veel en zie ook veel hommels en bijen in alle soorten en maten. Het lijkt ook wel of we ieder jaar meer kolibrie vlinders hebben. Het is een mot met het karakter van een kolibrie, ook met een razendsnelle vleugelslag. Stilstaan, vooruit, achteruit, allemaal geen probleem voor hem. Alleen het fotograferen van hem is een probleem, net een ADHDer. Bijna niet te vangen in een shot. Ook de vuurvliegjes en grashoppers zijn er weer, de krekels hoor ik ook af en toe maar het is nog geen concert. Ook deze week weer een paar vogels gespot die ik echt niet ken. Zo er geen app bestaan die vogelgeluiden herkent?
We eten nu drie keer gezamenlijk met de gasten en als het mooi weer is en als er belangstelling voor is steken we de barbecue /steengrill aan. Vis roken doe ik niet meer sinds ik weet wat kweekvis allemaal voor rotzooi binnenkrijgen om ze zogenaamd gezond te houden. Dan maar niet. Gisteren hebben we dus weer gezamenlijk gegeten, alle gasten aten weer mee e het was weer knoert gezellig. Het voordeel van gezamenlijk eten is dat je elkaar leer kennen. Maar je hebt ook mensen die je nooit zie, dat is hun keus en daar zijn ze helemaal vrij in.
Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.

Reageren kan rechtstreeks via: