Op naar het einde - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Op naar het einde - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Op naar het einde

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

15-07-2018
Hallo allemaal.
Weer een mooi weekje voorbij, het gasten aantal begint aan te trekken, veel buitenlanders deze keer, ook veel Tsjechen, meer als in andere jaren en best veel Tsjechen die met tranen in hun ogen afscheid van ons nemen, dat had ik niet verwacht, dat we zo geliefd zijn bij mensen die hier al jaren komen. Maar in de 22 jaar dat wer de camping hebben gehad hebben we mensen oud zijn worden, kinderen groot zen worden. We hebben op het ogenblik gasten van het eerste uur hier staan, die kijken de ogen uit zo mooi als het hier geworden is.
Door de droogte heb ik een natuurgebiedje op de camping moeten opgeven, nou ja, niets moet maar de koeien van de buren kregen honger dus de buurman heeft het gemaaid. Wel had hij het netjes gevraagd. Maar het is best wel jammer, het was een mooie schuilgelegenheid voor de reeën, vossen, linxen en dergelijke en er stonden ook prachtige bloemen. Een troost, het groeit alweer. Nu is het even tijdelijk jong eiwitrijk gras voor de grazers.
Een zeker verdriet maakt zich af en toe van mij meester. Er zijn dingen die ik voor het laatst doe. En er zijn dingen die er niiet meer toe doen. Geen onderhoud meer aan de bomen, dwz. Er staat een dode boom die ik normaal gezaagd en gekloofd zal hebben maar die ik nu laat staan voor de nieuwe eigenaar, want waarom zal ik het doen, voordat ik van het hout kan profiteren zijn wij weg hier. Daar tegenover kunnen we nu af en toe bij Funda kijken of er een leuk huisje in het noorden van Nederland staat. Er staat een hele leuke dus nu hopen we maar dat dat niet verkocht is als we hier alles afgerond hebben.
En verder blijf ik genieten van de natuur om ons heen, de reeën hebben deze week de floxen aangevreten 3 meter bij onze voordeur vandaan. De Colorado kever zit weer in de aardappelen maar omdat we die toch alleen maar als nieuwe aardappelen eten en niet gaan bewaren is het geen probleem. En ach, die beestjes zullen ook wel nut hebben, ze zijn in ieder geval heel mooi op te zien.
En verder, we houden alles schoon, koken drie keer in de week en soms een barbecue. We bakken broodjes en af en toe wat ontbijters. Verder hebben we tijd om in de zon te zitten en alvast wat te genieten van onze prepensioen.
Enne, dit seizoen maken we echt af.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert

Reageren kan rechtstreeks via:

bertschaak@outlook.com

https://www.facebook.com/

Twitter @MlecnaDraha





Voor foto's
http://www.mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 29558

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: