Op naar het einde - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Op naar het einde - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Op naar het einde

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Juli 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

15-07-2018
Hallo allemaal.
Weer een mooi weekje voorbij, het gasten aantal begint aan te trekken, veel buitenlanders deze keer, ook veel Tsjechen, meer als in andere jaren en best veel Tsjechen die met tranen in hun ogen afscheid van ons nemen, dat had ik niet verwacht, dat we zo geliefd zijn bij mensen die hier al jaren komen. Maar in de 22 jaar dat wer de camping hebben gehad hebben we mensen oud zijn worden, kinderen groot zen worden. We hebben op het ogenblik gasten van het eerste uur hier staan, die kijken de ogen uit zo mooi als het hier geworden is.
Door de droogte heb ik een natuurgebiedje op de camping moeten opgeven, nou ja, niets moet maar de koeien van de buren kregen honger dus de buurman heeft het gemaaid. Wel had hij het netjes gevraagd. Maar het is best wel jammer, het was een mooie schuilgelegenheid voor de reeën, vossen, linxen en dergelijke en er stonden ook prachtige bloemen. Een troost, het groeit alweer. Nu is het even tijdelijk jong eiwitrijk gras voor de grazers.
Een zeker verdriet maakt zich af en toe van mij meester. Er zijn dingen die ik voor het laatst doe. En er zijn dingen die er niiet meer toe doen. Geen onderhoud meer aan de bomen, dwz. Er staat een dode boom die ik normaal gezaagd en gekloofd zal hebben maar die ik nu laat staan voor de nieuwe eigenaar, want waarom zal ik het doen, voordat ik van het hout kan profiteren zijn wij weg hier. Daar tegenover kunnen we nu af en toe bij Funda kijken of er een leuk huisje in het noorden van Nederland staat. Er staat een hele leuke dus nu hopen we maar dat dat niet verkocht is als we hier alles afgerond hebben.
En verder blijf ik genieten van de natuur om ons heen, de reeën hebben deze week de floxen aangevreten 3 meter bij onze voordeur vandaan. De Colorado kever zit weer in de aardappelen maar omdat we die toch alleen maar als nieuwe aardappelen eten en niet gaan bewaren is het geen probleem. En ach, die beestjes zullen ook wel nut hebben, ze zijn in ieder geval heel mooi op te zien.
En verder, we houden alles schoon, koken drie keer in de week en soms een barbecue. We bakken broodjes en af en toe wat ontbijters. Verder hebben we tijd om in de zon te zitten en alvast wat te genieten van onze prepensioen.
Enne, dit seizoen maken we echt af.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert