Nog 8 dagen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Nog 8 dagen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Nog 8 dagen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

25 Augustus 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

25-08-18

Hallo allemaal.


Het was de bedoeling dat we de laatste week van de camping af zouden sluiten met drie echtparen met baby's in het pension. Maar soms loopt het anders, er kwamen iedere keer aanvullende vragen. Eerst wilden ze een koelkast op de kamer hebben en het gebruik van een gezamenlijke keuken. Dus wij maken een koelkast leeg in de keuken en spreken af dat ze onze keuken mochten gebruiken. Daarna vonden ze het eigenlijk niets dat ze geen toilet op de kamer hadden, Ja, die konn ik niet zo gauw maken, vervolgens wilde ze ook nog drie babybedjes hebben. Let wel, baby's zijn gratis. En dat allemaal voor die luizige 38 Euro per nacht inclusief ontbijt. Dus heb ik terug gemaild dat er ook geen jacuzzi en hottub op hun kamer was. Maar dat was teveel ironie, de hele groep werd gecanceld. Wils en ik sprongen een gat in de lucht. Met zo'n stel zeikers willen en wilden we het seizoen niet afsluiten.
We hebben al genoeg te stellen met het gezin met drie kinderen die een keer of dertig per dag jouw pijngrens van je gehoor testen. Vandaag werden ze ook een beetje boos toen ik zei dat ik de jongste niet gerekend had maar wel graag de schade vergoed wou, de jongste had nl de radio gemold, het was een oud ding maar een opgevoed kind laat je niet overal vrij mee spelen. Pa stond er bij te kijken. Nou ja, volgend jaar een mooi verhaal. Stel je voor dat dit een kindercamping was. Ik zie mij al adverteren voor personeel. "Moet goed met kinderen om kunnen gaan en bij voorkeur doof". Ik heb nl even de decibel meter aangezet toen ze elkaar weer eens in de haren vlogen. 92 decibel op piekmomenten.
Nou ja, die zijn zaterdag ook vertrokken, nu nog even genieten van de rust.

Ik zocht hier in Tsjechië naar een grote aanhanger maar die was niet echt te vinden. Daarna in Nederland gezocht, daar zijn ze wel tot 3,5 ton en dat mag onze Iveco ook trekken. Dus dat maakt de verhuizing een stuk gemakkelijker. Jan Steffl geeft onze Iveco nog een grote beurt, ik laat gelijk de koppeling vervangen, die is nog maar twintig procent en om het in Nederland te laten doen is heel wat duurder, dus hier nog maar even.

De Talingen komen nog steeds naar onze vijver hoewel ze niet meer van hun moeder te onderscheiden zijn. Ik heb ze ook zien vliegen dus het verbaast mij echt dat ze nog niet vertrokken zijn. Maar wat heb ik van ze genoten, dit is toch veel mooier dan als een stel siereenden in een afgesloten hok met een slootje er bij die er ook altijd vies en groen er bij ligt. Deze zijn gekomen, uitgebroed, als piepklein kuikentje zie je ze voor het eerst, je zie ze groot en steeds makker worden omdat ze weten dat je niet bedreigend ben. En daarna vliegen ze weg en volgend jaar komen er weer nieuwe maar misschien ook wel deze maar je herken ze niet meer en het genieten gaat weer van voor aan af. Het is net zoals met de vogeltjes die ik zomer en winter volg, ze komen en gaan en ieder jaargetijde heeft zijn eigen biotoop en het mooie is, ik hoef er geen flikker aan te doen, ik hoef ze niet te voeren en hokken te maken. Dat kunnen ze allemaal zelf, wel help ik ze af en toe maar dat is omdat ik het zelf leuk vindt, puur egoïsme dus.

De krekels worden overdag steeds stiller dus heel langzaam gaan we naar het einde van de zomer toe. Dit weekend zitten we even in een dip, hopelijk valt er nog even flink wat regen want volgende week wordt er weer 25 graden voorspelt. Het gaat maar door deze tropische zomer maar het beangstigt mij wel. Laten we hopen dat de klimaat sceptici nu eindelijk eens wakker worden en hun verzet opgeven.

En dan begint nu het opruimen, er kunnen al een aantal elektro kasten van het terrein, het pension en bar kunnen winterklaar gemaakt worden. We hebben nog drie stellen en nu alleen nog maar Nederlanders, de Polen en Fransen zijn vanmorgen vertrokken. Ik denk niet dat we nog nieuwe gasten in het pension krijgen dus we gaan ook geen bedden meer opmaken, hé hé eindelijk, geen bedden meer opmaken. Ik verwacht ook geen gasten meer op het terrein maar dat maakt niet uit, we blijven open tot en met 2 September. Dat staat op de site en daar houden we ons aan.

En verder, de blog blijf ik nog wel even schrijven, de website is tenslotte nog voor een jaar betaald.
Dus dat jaartje hou ik ook nog wel vol en wie weet, heb ik straks weer allerlei andere dingen te vertellen.

Dus, deze laatste 8 dagen maken we echt af.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.

Bert
De foto's staan op: http://www.mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageren kan rechtstreeks via:
bertschaak@outlook.com

https://www.facebook.com/

Twitter @MlecnaDraha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 29683

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: