Hotter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Hotter - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Hotter

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

29 Mei 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 28-05-2017

Het mooie weer houdt aan, dat hadden we op onze vakantie moeten hebben ipv sneeuw, regen en nachtvorsten en oja, ook nog een paar redelijke dagen.

Maar goed. Hier genieten we ervan, gewoon een tropenrooster, 's ochtends en 's avonds aan het werk en overdag in de schaduw bruin worden. De zon is best heel sterk, onze witte kat Mauro heeft zijn oren weer lelijk verbrand.

Mijn bouwtje (moestuin) heb ik weer redelijk op orde, omdat het voorjaar zo laat was heb ik er op een gegeven moment maar de ploeg erin gezet met als gevolg grove kluiten die eerst te nat waren en daarna keihard uitdroogden tot stenen. Dus hoe gek het ook klinkt, ik moest beregenen om de kluiten te weken. Maar, zoals ik al zei, ik heb het weer redelijk op orde, dus vanavond, later dan ooit, aardappels poten en uien planten. Maar ach, ook die komen wel tot wasdom, als je later plant is de groeikracht van de dag groter. De kans op ziektes ook trouwens maar omdat we hier geen land en tuinbouw in de buurt hebben is de kans op besmetting weer kleiner.

Ook nog twee bomen gekapt langs de vijver, nu ze in blad kwamen hielden ze het Wifi-signaal tegen. Maar ze werden toch te groot, dus zo erg is het niet en er staan hier echt wel bomen genoeg.

Het gras is wel een probleem, het groeit veel te hard en ik kan geen boer vinden die het oogsten wil. Dus dat wordt veel harken en afvoeren. Moet mijn dochter in Engeland altijd veel te veel betalen om aan hooi te komen, ik heb veel van dat spul.

Gisteren hebben we de bar, keuken en terrassen weer zomerklaar gemaakt. Ondanks dat we officieel nog gesloten zijn komen morgen zowel voor de camping als voor het pension mensen. Grappig, maar we zijn er toch. Komende week zaterdag gaan we officieel open. Dan zijn bij belangstelling ook de keuken en bar weer open.

Deze week hebben we dus nog even tijd voor boodschappen uit Duitsland te halen. Daar hebben ze toch meer biologische waar dan hier, hoewel het hier steeds beter wordt maar vooral online.

Ook wil ik deze week eens proberen of ik mijn schapen kan knippen. Ik heb het nog nooit gedaan maar er waren wel eens meer dingen die ik nog nooit gedaan had en ook lukte.

Ze zien er daarna vast anders uit dan mooi geschoren maar ach, wat geeft het. Ik heb ze nog nooit voor een spiegel zien staan dus echt ijdel zullen ze wel niet zijn.

Gisteren jarig geweest, 64 geworden, ik wil echt met 65 stoppen met werken, dan heb ik er 53 jaar arbeid opzitten. O wacht, we zijn al gestopt met werken, de camping is hobby dus dat geldt niet als arbeid.

We gaan verder met het tropenrooster, het is heter dan heet



Verder geen nieuws

Tot volgende week.

Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 29707

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: