Schroeiend heet - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Schroeiend heet - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Schroeiend heet

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

11 Juni 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 11-06-2017

Weer een hete week met een dipdagje, iets kouder met een klein beetje regen, goed voor de gasten om een kasteel te bezoeken en hun huid een dag rust te geven. Maar verder, echt zomer. Het ziet er voor komende week ook heel goed uit, vooral hier in het zuiden van Tsjechië.

De schapen zijn wel erg blij met hun gehalveerde vacht maar met evengoed nog genoeg wol om zich tegen de stekende zon te beschermen. De lammeren doen het uitstekend, de verwachting dat het lam met de hoorns minder zal groeien is niet het geval.

Het bouwtje (moestuin) doet het uitstekend, veel te laat ingezaaid door de late sneeuw van een paar weken terug maar nu met een enorme groei-explosie de verloren tijd aan het inhalen. Helaas geldt dat ook voor het gras, daar komt ik bijna in om. Als ik klaar ben met maaien kan ik wel weer opnieuw beginnen.

Gelukkig komt Gerlo Hondebrink dit jaar weer helpen, hartstikke gezellig vanzelf maar hij vindt trekker rijden ook leuk dus kan hij mooi maaien.

Al best veel motorrijders gehad dit jaar, afgelopen week een heel leuk koppel met twee Harleys waarvan een stokoud en zag er mooi gebruikt uit. Dat persoonlijk vind ik veel mooier dan en opgepoetst plastic iets die met veel gejank veel te hard kan en helaas daar ook te vaak zo mee gereden wordt. Ik ben wel voor snelheids begrenzers in het algemeen. Helaas werkt de auto en motoren industrie daar niet echt aan mee. Nu staat er een koppel met twee Japanners en zo te zien kunnen die motoren heel hard maar ze zeggen dat ze 70 een mooie kruissnelheid vinden. Het zijn Engelsen dus het zullen wel miles zijn. In ieder geval, de eerste ponden zijn weer binnen. Eens kijken of ze met een half jaar nog wat waard zijn.

Komende week een dag of vier zonder auto. Hij moet even de garage in, we laten er toch maar een zijraam in zetten. De keuze tussen schuifdeur open of dicht was toch niet echt praktisch, vooral omdat wij op vakantie gaan als het vaak te koud is om met opendeur te zitten zoals afgelopen jaar. Helaas had Jan Steffl niet eerder tijd. Maar we hebben nog fietsen ook dus een boodschap is ook nog steeds gauw gedaan.

En nu, eerst ein Frühstück servieren aan een Duitser. Daarna deze blog plaatsen, koffie drinken, boodschappen doen, het zomerhuis klaarmaken, nog even wat gras opruimen, om het huis maaien, nog even het bouwtje schoffelen want ook het onkruid kent een groeiexplosie en Wils heeft ook nog wel een lijstje voor me, er was iets in de keuken wat veranderd moest worden.

Verder geen nieuws

Tot volgende week.