Over een dorstige vlinder - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Over een dorstige vlinder - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Over een dorstige vlinder

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 Juli 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 02-07-2017

De Chata, (Zomerhuisje) is twee weken vanaf nu vrij vanwege een annulering.

Voor 25 % reductie nu te huur t/m 15-07

En weer een bijzondere vlinder ontmoet, het beestje landde op mijn arm en bleef een half uur zitten, ondanks dat ik aan het schoffelen was en mijn arm continu heen en weer ging. Daarna ging hij mee koffie drinken, althans, hij zat er nog steeds. Na een kleine uitstap naar Wils knie landde hij op mijn hand en daar dronk hij drie druppels water op, de vierde ging er niet meer in.

Vergeleken met het weer van de laatste weken is het nu frisser maar nog steeds goed. Er was in eerste instantie door het weerbericht kou en veel regen voorspelt maar de kou is niet gekomen en de regen hield met 12mm op. Wel was het winderig, best vreemd voor deze omgeving. Vergeleken met de rest van Europa hebben we het getroffen hier. En het plaatselijke weerbericht heeft het al weer over 27 graden dus het zit wel goed.

De tractor staat met een kapotte voorband en een nieuwe was nergens in voorraad dus die moest ik bestellen. Maar er zit toch nog niet zoveel hergroei in het gras dus paniek is er niet. En vanaf dinsdag kan Gerlo weer maaien.

Even hadden we een wifi probleem maar toen ik de monteur om 20,00 uur belde was die er om 22,00 uur de zelfde avond en werd het opgelost.

Verder was het vooral een rustige week, er is dankzij de nette gasten weinig schoon te maken. Het gras groeit dankzij de droogte nauwelijks, het hooi is binnen, de moestuinen zijn onkruid vrij en alle plantjes zijn uitgedund en staan op stuk.

In het voor en naseizoen houdt het barbezoek op niet over, iedereen heeft TV en laptops in de caravan/camper.

En verder, gasten komen en gaan, de een voor een nacht en andere staan langere tijd. Wat mij opvalt is dat we al verschillende campers hebben gehad die meerdere dagen tot weken bleven staan. Ook hebben we al opvallend veel motorrijders gehad.

Tot volgende week.

Bert