Ik schud hem zomaar uit de toetsen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Ik schud hem zomaar uit de toetsen - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Ik schud hem zomaar uit de toetsen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 Juli 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 16-07-2017

Een weekje waarbij de bar opeens begon te lopen, dat maakt het gelijk een stuk gezelliger, ook een week waarbij het weer na dinsdag in een dipje verzeilde met als dieptepunt Zaterdag. Maar er is in totaal maar 8mm water gevallen en de meeste dagen konden we toch bloot en nu heeft het weerbericht het alweer over hoge temperaturen. Dit is in ieder geval een zomer waar er weinig gemaaid hoeft te worden. Het is te droog voor een snelle hergroei van het gras en dat staat mij wel aan.

De eerste kinderen zijn er ook, dat brengt ook weer leven in de brouwerij. Toch lijkt ieder jaar de vergrijzing van het naturisme sterker. Hoe kan dat toch? De naaktstranden lopen prima en de sauna's ook maar naakt kamperen lijkt wel een beetje uit te zijn. Toch hadden we vorige week een stel die voor het eerst naturistisch was en voor hun ging er een wereld open. Heerlijk vonden ze het, de ongedwongen sfeer op de camping, het schone sanitair zonder gedoe met te kort haakjes voor de kleren en zo. Dus die gingen het naturisme bij hun vrienden ook promoten. En mond op mond reclame is altijd de beste reclame.

Onze bakker is weer eens midden in het seizoen op vakantie gegaan, jammer is dat, hij maakt heerlijke bruinbroden met walnoten en die stellen de gasten op prijs en dan hoef ik niet zoveel afbakbroodjes te maken, maar ach, het is maar voor twee weken.

Door de droogte groeien er helemaal geen paddenstoelen, vooral Duitse gasten vinden dat jammer, dat zijn vaak verwoede verzamelaars. Ik persoonlijk ben niet zo'n paddenstoelen eter, dus ik mis ze niet. Ook op de moestuinen en bloementuinen is er weinig werk, door dezelfde droogte ontkiemd er weinig onkruid.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.
Bert