Bert´s blog - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Bert´s blog - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Bert´s blog

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

08 Oktober 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 08-10-2017.

Deze week even naar Duitsland geweest, volgens advertenties waren daar de brillen goedkoper. Ook daar heb je prijsvechters. Maar we zijn uiteindelijk niet bij een prijsvechter uitgekomen want bij navraag bleek dat ze ook niet zo goedkoop waren. Er zat ook nog een klein winkeltje/optiek waar we terecht kwamen, daar werden we prima geholpen en ik heb weer een leesbril. En dat is best wel handig op 64 jarige leeftijd.

Verder heb ik onze twee lammeren laten slachten en zelf uitgebeend. Ik denk dat ik de twee ooitjes maar niet meer laat dekken, ik heb voor een paar jaar vlees in de vriezer, het is wel goed zo. Het schapenvet wat ik over heb en niet te eten is, geef ik aan de Vlaamse Gaaien, die zijn er gek op. Binnen no time hadden we een hele zwerm zitten dus ik kon bijna onafgebroken voeren. De beestjes gaan lekker vet de winter in. Maar ook de Meesjes en dergelijke aten er aan mee. Het resterende afval (botten) leg ik in het bos en dat is altijd na een nacht verdwenen, alles weer terug de kringloop in. En zo hoort het.

Nu onze gasten al weer een paar weken weg zijn nemen de Reeën de camping weer helemaal over, je kan niet naar buiten kijken of je ziet er een paar lopen.

Verder zijn we nog wat aan het tuinieren geweest. Wils heeft een paar deuren geschilderd en ik moet nog wat gevelhout schilderen maar dan moet ik even een betere dag weer hebben. Verder staan de dode bomen er nog steeds dus dat moet ik ook nog een keer aanpakken maar dan vind ik het wel lekker als het goed koud is want het is best zwaar werk.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert