Lieve foto's - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Lieve foto's - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Lieve foto's

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

29 Oktober 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 29-10-2017.

Wintertijd, het was vanmorgen om 8 uur gewoon 8 uur, ik heb het nog gecontroleerd via internet maar echt, het was 8 uur.
Na een heel klein beetje regen vorige week zondag hadden we toch weer heel redelijk weer, we konden lekker buiten zitten in het zonnetje maar nu, opnieuw zondag is het wel mis. Storm en striemende regen, mooi weer om te wandelen maar te gevaarlijk om het bos in te gaan ivm vallende bomen. Vroeger dacht ik dat je wel te tijd had om uit de weg te gaan maar nu ik weet hoe ze razendsnel kunnen vallen waag ik mij er niet meer aan. We kijken naar de storm wel hoe het bos er onderuit is gekomen. Ook al ligt er veel plat, het herstelt zich altijd razendsnel. Hier vlakbij stonden heel kleine dennetjes maar omdat ze te donker stonden zijn ze in de 22 jaar dat we hier wonen niets gegroeid, ze waren tussen de 20 en 40 cm hoog en misschien al 30 jaar oud. Nu zijn er vorig jaar daar een paar hoge bomen dood gegaan en weggehaald waardoor de kleintjes opeens ligt kregen en in een jaar is hun lengte verdrievoudigd en je zie er al een paar boven uitkomen en andere afsterven. Uit eindelijk zal er een overleven en heel groot worden met opnieuw een woud van kleintjes onder hem. Het is bijna een afspiegeling van de maatschappij.

Wij wilden eigenlijk komende week naar Nederland maar omdat onze dochter niet thuis is zien we daar maar vanaf, misschien later nog, we zien wel. Jammer, ik had er wel zin in. Mooi even de 3 oktober feesten in Leiden meemaken. Helaas.

Verder hebben we veel rust genomen deze week. Alhoewel, volgende week ook wel want het werk is gewoon klaar, alles is schoon en in winterstand, dus ja, gaan we dan klussen verzinnen of genieten we gewoon van goede boeken en wandelen? Het laatste maar denk ik.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.
Bert