Schot in het bos, nee, geen Schot - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Schot in het bos, nee, geen Schot - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Schot in het bos, nee, geen Schot

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 December 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 30-12-2017.

Na een geheel groene kerst is het nu weer gaan sneeuwen, dat voelt toch meer winters aan. Ik hou er wel van.

Een paar ree-loze dagen gehad. Tweede kerstdag waren er stropers in het bos en de dag daarop was er geen ree meer te zien. Bijna altijd als ik 's morgens de gordijnen open doe zie ik wel een of meerdere groepjes die op de camping lopen maar niets deze keer. Ook in de verse sneeuw die gevallen was, geen enkel spoor, ook toen ik 's middags in het bos liep, geen ree , zelfs geen sporen te zien. Ook bij ons hooischuurtje waar ik altijd wat hooi neerleg voor ze en waar ze het ook trouw iedere nacht opaten, niets, het hooi lag onaangetast. Het moet een behoorlijke paniek geweest zijn in het bos. Maar ondertussen zijn ze er weer, althans, het hooi wordt weer opgegeten en er lopen iedere dag weer verse sporen in onze achtertuin, ook het mineraalblok bij de schapen wordt weer bezocht. Het was maar een paar dagen maar ik maakte me wel ongerust.

Het is nu 30 december en ondanks het feit dat er hier het gehele jaar vuurwerk gekocht kan worden en het nu al weken in iedere supermarkt ligt heb ik nog geen rotje gehoord. Een keer dacht ik dat ik ze hoorde knallen maar dat waren de stropers. Het vuurwerk met oudejaars is ook altijd vrij rustig behalve als er toeristen zijn, dan kan het nogal tekeer gaan. Wij hebben ook eens een keer een vol pension gehad met oud en nieuw en de hoeveelheid vuurwerk die er die nacht is afgeschoten was qua geld meer dan wat de gehele week kostte. En een halve container vol met afval, want die kartonnen dozen en dergelijke verbranden leek mij niet verstandig.. Nee, dat vuurwerk hoeft van mij niet, ik heb er sowieso al niets mee.

Hoewel het mijn eigen keus was, maar enige subtiele dreigementen van Wils waren er mede debet aan, ben ik naar de kapper geweest. Dat was de meest schokkende ervaring van deze week. De schapen begonnen me steeds meer als soortgenoot te zien, Ik was uitgegroeid tot een wolharig mens, ze namen mij ook in vertrouwen en dat zouden ze met een mens nooit doen. Maar aangezien de kapster die mij onderhanden nam zich helemaal liet gaan maar dan ook helemaal, ben ik nu toch een geheel ander mens geworden, alles moest er aan geloven. Niet alleen mijn hoofdhaar, maar ook mijn trots, mijn woeste bakkebaarden, daar is nog een flauwe schaduw van over, mijn dreigende wenkbrauwen, ook geminimaliseerd. Neusharen en haren die zich tevreden in en op mijn oren hadden gevestigd, stof en vuil tegenhoudend, ook verdwenen. Ik was wel heel erg blij dat ik hooggesloten kleding aanhad. De schapen reageerden ook met een geschokt Beh? (De r en de t hebben ze nooit geleerd uit te spreken) Ik hoop dat ze me toch nog vertrouwen.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.

Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 29739

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: