Gisteren had ik een writersblock - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Gisteren had ik een writersblock - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Gisteren had ik een writersblock

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 April 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 01-04-2017.

Eindelijk beter weer, dus de roestplekjes aan de auto weggewerkt en verder al her en der aan de tuin geweest, voedsel (Schapenmest) aan de kas toegevoegd, greppeltje schoongemaakt op het terrein en dat soort leuke klusjes, blij dat ik weer eens lekker buiten aan het werk was, want wandelen is wel leuk maar ik ben vooral een wandelaar die een doel moet hebben want anders bekruipt mij het gevoel dat het zo doelloos is. Hier is Wils het dus helemaal niet mee eens, die gaat er vanuit dat
je ook zo van het wandelen kan genieten. Ach ja, het zal wel aan mijn calvinistische aard liggen.

Hoewel het nu dik tijd is voor de vele honderden kikkers en padden, waar ik normaal gesproken bij iedere stap moet kijken of er geen amfibie net daar staat waar ik mijn voet wil neerzetten (ze doen het erom). Maar dit jaar helemaal niets, nada, noppes, nou ja, eentje, een mannetjes pad. Maar dat is alweer een week geleden, dus veel meer dan masturberen zit er voor hem ook niet op en dat lijkt me voor een pad een koude bedoening. Maar wat is er aan de hand? Normaal komen ze over de sneeuw aan gesprongen/lopen, meestal met het mannetje al op hun rug, soms zelfs meerdere. Maar er moet iets gebeurd zijn, ik denk niet dat ze nog onder de vorst zitten of op een andere manier geblokkeerd zijn. Toch raar dit jaar, hier nog nooit een spreeuw gezien en opeens zwermen op het land, ieder jaar allemachtig veel kikkers en padden die hier in de vijver zich komen voortplanten en nu niets. Ook in de paddenpoel niets. Nou ja, het is de natuur. Het ligt hier niet aan bestrijdingsmiddelen want die mogen hier niet gebruikt worden.

Wel zag ik de laatste tijd veel sporen van edelherten, meestal single maar deze week zagen we opeens een kudde lopen, ik schat een stuk of 15 en ze zagen er goed uit. Een lekker hapje voor de wolven. Alles is natuur hier en daar moet je niet moeilijk over doen.
En we hebben hier allemachtig veel soorten vogels dit jaar, dat is dan weer heel mooi. Gewoon genieten van uit je stoel. Nu het mooier weer is ben ik gestopt et voeren maar er hangen nog een paar stukken spek waar ook van alles op afkomt.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert