Een koude warmte - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Een koude warmte - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Een koude warmte

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 Januari 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 21-01-2017

Een prachtige week achter de rug. Ik denk dat de maximale temperatuur -5 overdag niet te bocven is gekomen en de minimale -23 's nachts.
Ik hou van dit weer. 's morgens kom ik mijn bed uit en dan naakt even naar buiten om een paar armen vol hout te halen voor de cv kachel. Heerlijk om met je blote voeten door de sneeuw te waden. Als de kachel dan brand en ik dan de kamer in kom, dan voelt het daar heerlijk warm aan terwijl het maar een graad of 15 soms 16 is. Ik hou wel van dat eskimoteren. (Of is dat weer wat anders?) Het klinkt misschien allemaal een beetje gek maar het is zo'n heerlijke droge vorst dat het gewoon lekker is. Een koude douche dat vind ik pas erg, dat is nat en koud. Vanmorgen waren we aan het wandelen bij min 15 maar het voelt niet koud aan vanwege de luchtvochtigheid van rond de 20%. Dus gewoon zonder handschoenen (ik) terwijl het met regenachtig weer plus 15 koud aanvoelt. Ik hoorde ooit een Inuit zeggen bij 0 graden dat het T-shirt weer was. Nu begrijp ik hem.

De buurman heeft definitief de auto gekocht, das mooi, dan hoef ik er niet mee te lopen leuren. Ik denk dat hij er een heel goede auto aan heeft. Dinsdag naar de APK geweest maar hij werd op emissie en technische staat zo goed gekeurd. Alles honderd % in orde. Maar ja, wij rijden er nog maar 3000 km per jaar mee en dat komt niet meer uit, dus, wel met een beetje spijt, weg er mee. We hebben er 12 jaar van genoten en het was al een tweedehandsje.

De nieuwe website ziet er prachtig uit maar we hebben een probleem, we krijgen hem niet op internet, de transitie via filezilla lijkt niet te willen lukken. Waarom, geen idee, vorige keer was het een fluitje van een cent. Maar Wils is een bijtertje en die houdt van puzzelen, dus het komt wel goed. De host wil het ook wel doen maar dan komt het op een honderd Euro, best een hoop geld als je vaste klant ben maar Wils heeft alle tijd en zolang de oude het ook nog doet is er niets aan de hand.
Als je een stuk of tien websites per jaar maakt dan ken je het kunstje wel maar als je maar één keer in de vijf jaar maakt, blijkt toch dat er weer dingen veranderd zijn en het wiel weer uitgevonden moet worden.

De vogeltjes op de voertafel zijn dit jaar alleen aar Meesjes, vier soorten plus de Vlaamse Gaai. De boomklever mis ik. Vier jaar geleden hadden we een heel slecht voorjaar met veel regen, net in de tijd dat de Boomklevers jongen hadden. Maar de insecten vlogen door de regen niet dus juist toen had ik moeten bijvoeren. Maar ik wist dat niet dus de gehele populatie aan jongen zijn toen uitgestorven wat we dus nu nog steeds merken. Maar ach, dat is natuur en de zwaluwen doen het juist weer beter.
Verder geen nieuws, dus tot volgende week.
Bert


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29838

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: