sneeuwkettingen om mijn schoenen. - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu sneeuwkettingen om mijn schoenen. - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

sneeuwkettingen om mijn schoenen.

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

05 Februari 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 05-02-2017km

Nog steeds best mooi weer maar een stuk warmer. Wat heet, het dooit zelfs overdag wat de sneeuw papperig maakt. Niet prettig om te wandelen. In de overgang hadden we een dag ijzel. Maar ik moest wat halen uit Zdikov dus de sneeuwkettingen maar onder mijn schoenen, ja, die bestaan ook, en zonder glij-partijen op en neer geweest. 9Km in totaal. Maar daarna is het slechter geworden, het is nu pap op de wegen. Maar goed, ze voorspellen weer vorst, dus we wachten maar af.

Nieuwe telefoon gekocht, was de vorige best een dure, nu heb ik op een na de goedkoopste Asus gekocht. Dat kan je aan de ene kant merken maar aan de andere kant kan hij al veel meer dan de vorige.
Ik wilde hem eigenlijk in een winkel kopen maar die gaan alleen voor de duurdere modellen dus toch maar online gekocht.

Starnet is twee keer langs geweest, we vielen buiten hun bereik van hun zender dus geen snel internet. Maar nog eens een rondje door het dorp gedaan en met medewerking van Pepa Tomasek, het smidje, krijgen we via een steunpunt toch snel internet. Volgende week woensdag. (Onder voorbehoud) Het ADSL wat we nu hebben wordt tergend langzaam. We hebben een nieuwe internet site maar krijgen hem niet op het web, na uren laden is er telkens weer een bubbel waardoor het als mislukt beschouwt wordt. Moedeloos word je ervan.

Wel is onze oude website ondertussen beschadigd door hackers en door de host verwijderd. Wordt allemaal een beetje vervelend allemaal. Toch maar even wachten tot volgende week.
Ik ben ook niet technisch genoeg om de IT-ers van de host te overtuigen dat het allemaal wel meevalt.
Internet kost veel tijd, vaak verzucht ik, was het maar niet uitgevonden, dan hadden we het ook niet gemist.

Ik had nog een paar kilo schapenvet in de vriezer liggen. Die snij ik nu in heel kleine stukjes en voer de vogels er mee. Vooral de Vlaamse Gaaien zijn er gek op. Das mooi, kom ik er op een zeer milieu vriendelijke manier van af want ik vind het zelf niet te eten. En de Vlaamse Gaai is een van mijn lievelings-vogel. Een zangvogel die heavyrock produceert, mooi is en heel slim. Wat wil je nog meer. Oja, en groot genoeg om hem goed te kunnen bekijken. :-)


Tot volgende week maar weer.
Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 29899

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: