Gedicht van een 60 jarige stratenmaker - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Gedicht van een 60 jarige stratenmaker - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Gedicht van een 60 jarige stratenmaker

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

25 Juni 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 25-06-2017

Er vliegt hier een heel raar vlindertje in de rondte. Af en toe komt hij op je zitten en kromt zijn achterlijf, scheidt iets transparant vloeibaars uit, wat hij daarna met zijn honing-slurf opzuigt. Is dat een vorm van anale fixatie of gaat zijn eten tweemaal door het maag-darm kanaal net zoals bij een konijn? Ik kan er op het internet niets over vinden.

Op de camping is het gezellig met een aangename bezetting voor de tijd van het jaar. Terugkomers en nieuwkomers en een goed naturistisch sfeertje. Een naturisten camping is toch verre te prefereren boven een klerecamping. Ook het zomerhuisje is weer gevuld. Dat was even spannend, we hadden niets meer gehoord van de mensen die hem gereserveerd hadden en gisteren op de wisseldag kwamen ze ook niet. OjaHallo allemaal 25-06-2017
, toch nog, heel laat. Een Schotse met echtgenoot. De vrouw lijkt mij heel interessant want ze werkt bij een modemerk met duurzame en kindvriendelijke kleding. Daar wil ik wel eens meer van horen want duurzaam en kindvriendelijke kleding is nauwelijks nog aan te komen.

Dankzij het feit dat we hier heel veel loofbomen hebben gepland zien we steeds meer soorten vogeltjes en insecten komen. Daar kan ik zo van genieten. De camping staat te koop maar als het verkocht is zal ik dit toch wel missen, het wonen en leven in het paradijs. Ook de reeën blijven dit jaar lang van de camping genieten, normaal trekken ze zich wat terug als de gasten komen maar dit jaar zie ik ze nog af en toe op bijna aaibare afstand langs komen. Het teken dat we heel rustige gasten hebben die de rust niet teveel verstoren. Benieuwd of het zo blijft, gisteren zijn er een paar gasten met honden binnen gekomen.

Het weer is aanhoudend goed, heet, maar met een verkoelend windje. Hoe gek het ook klinkt, ik heb heerlijk hooi staan te harken, lekker in het zonnetje met alle rust om mij heen. Echt nodig is het niet maar een beetje extra heel goed hooi voor de schapen is nooit weg dus nu ligt het ex kippenhok aangestampt vol met pure eerste kwaliteit hooi. Ook de reeën mogen de komende winter weer mee eten, ik heb genoeg. ( Ik denk dat de reeën ieder jaar de helft van het hooi opvreten dat ik voor de schapen neer zet).

Wel was het vaak zo dat als ik aan het harken was dat er mensen kwamen mee helpen maar je kan wel merken dat het naturisme vergrijst, er zijn steeds minder mensen met hulpkrampen :-)

Gerlo is zondag aangekomen en heeft heeft al lekker mee geklust. Een paar extra handen zijn best aangenaam. Als er veel eters zijn bv is het toch lekker als iemand de bar doet en dat soort dingen, maar hij kan ook maaien met de tractor en dat bespaart mijn veel tijd. Hij kan ook heel goed mensen ontvangen, hij kan goed met de gasten omgaan.
En zijn humor is vanzelf ook mooi meegenomen, we lachen wat af.

En aangezien we deze week een onweersbuitje hadden met 7 mm regen is het gras weer gaan groeien. Mooi groen weer dus op de camping maar persoonlijk hou ik wel van geel gras, dat groeit nl niet. Door de wind hadden we ook veel stuifmeel op het water, wat de karpers trouwens heerlijk vonden, ze hebben er kilo's van opgegeten. Maar na het regenbuitje was de vijver weer helemaal glashelder. Prachtig zo'n natuurbad, de waterstroom uit het beekje is helemaal regelbaar, er komt altijd wat vers water in de vijver zodat het nooit te warm wordt met kans op algengroei en nooit teveel zodat de vijver steenkoud wordt. Het zit nu iets boven de 20 graden en ik weet hem mooi zo te houden.

En natuurlijk is er nog veel meer te vertellen maar ik ga nu eerst de toiletten schoonmaken en nog wat dagelijkse klusjes.

Tot volgende week.
Bert

Gedicht van een 60 jarige stratenmaker.

Gebroken en stijf.
Sleept hij zijn lijf.
Nog een jaar of zeven.
Voor de hogeropgeleiden.
Die langer leven.

Foto's op page

http://www.mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 29762

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: