Verhaal, foto's en cartoons - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Verhaal, foto's en cartoons - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Verhaal, foto's en cartoons

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

11 November 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 11-11-2017.

We gaan een nieuwe fase van ons leven in, vooral weinig doen. Omdat de camping te koop staat gaan we geen grote projecten meer uitvoeren. Alleen het onderhoud en een beetje tuinieren. Das niet veel werk, vooral om deze tijd van het jaar. Het is zelfs zo erg dat we af en toe tegen elkaar zeggen, ach, dat doen we morgen wel, dan hebben we morgen ook nog wat te doen. Of we zoeken een klusje, zoals deze week toen we de wortelen nazochten, er zit wat rot in, maar met wat wegsnijden hebben we van de goede stukken toch weer een heerlijke wortelsoep van gemaakt. Als we het druk hadden gehad was het toch waarschijnlijk in de compost verdwenen. We hebben ook nog veel te grote rode bieten, eigenlijk met de bedoeling die aan de schapen te voeren en de kleintjes zelf te eten. Maar ik ga toch eens proberen om van die grote ook een soep van te maken. Maar hoe moet het straks als we in Holland een huisje hebben met een klein tuintje? We zeiden al tegen elkaar, we moeten maar een krot kopen, dan hebben we nog wat te doen. Of toch iets met een grote tuin? Het laatste spreekt mij meer aan. Maar wat doen die mensen toch de gehele dag die in een huurflatje wonen?

Afgelopen week kwam een buurman aanlopen met in iedere hand een moddervette al geplukte tamme gans. Net op een moment dat ik weer eens heel ijverig zat te niksen. Het mooie van vette ganzen is dat ze veel maar ook een heerlijk vet hebben en als ze niet groot gebracht zijn met graan maar gewoon met gras dan is het nog een gezond vet ook en heerlijk om mee te bakken. Nu heb ik ze beiden op een lage temperatuur laten bakken in de oven, in een bakzak om het vet goed te kunnen opvangen. Ik heb nu 1,8 ltr vet in een pot nu en nog zoiets als 0,5 ltr door het vlees wat ik per portie heb ingevroren. En dan twee heerlijke normale levers, het was weer echt smullen. Nu zag ik vandaag dat je de huid ook prima kunt bakken maar helaas, te laat. Ik had ze al weggegooid. Jammer, want het mooiste is om een dier van kop tot kont te gebruiken. Ik heb het redelijk gedaan, ik heb alleen de huid verspilt dus, volgende keer beter.

Tsja en verder? Gelukkig kregen we van de telefoonmaatschappij een foute rekening, dat geeft ook weer veel werk om het recht te zetten en vooral om het geld terug te krijgen wat nu te veel betaald is. Ha, toch wat te doen komende week.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 29813

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: