Een schaap met een dekje? - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Een schaap met een dekje? - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Een schaap met een dekje?

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 Februari 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 10-02-2017.

Heerlijk weer deze week, er is een beetje sneeuw gevallen en iedere nacht vorst en overdag rond het nulpunt. Het is leuk om te zien hoeveel sporen er van Reeën ontstaan in een nacht. Ik heb foto's gemaakt 's ochtends om 9 uur. De nacht daarvoor sneeuwde het nog om 23,45uur. De alle sporen zijn van die morgen. Ze lopen naar onze voordeur en achterdeur, om de Chata heen en bij het hooischuurtje waar ik ze iedere dag voer lijkt het wel of er een Reeën-vergadering is geweest. Het is echt genieten van ze. Ik heb een blok natuurzout uit het bos meegenomen, daar lagen bij een voerplaats twee stuks maar aan de sporen te zien is het bij ons drukker dus een blok heb ik maar bij ons gelegd. Nu kunnen ze kiezen voor een mineraalblok bij de schapen of een natuurzoutblok bij het hooiboetje. (Ik verwen ze echt niet hoor)

Nu er weer sneeuw ligt is de voederplaats voor de vogels ook weer geopend. Het witte spek moet ik vast spijkeren want anders gaat de Vlaamse Gaai met het hele blok er vandoor en er zijn meer soorten vogels die er van genieten, ondertussen 5 soorten mezen, 2 soorten spechten, de boomklevertjes en de Gaaien dus. Binnenkort zullen de Vinken en vinkjes ook wel komen.

Als ik door het bos loop dan zie ik ook altijd zoveel verschillende sporen, ook een aantal die ik niet thuis kan brengen. Deze week opeens een spoor van een on-evenhoevigen ter grote van een koeienklauw maar die was het niet, die ken ik te goed, ze waren te groot voor een damhert en edelherten heb ik nog nooit gezien hier. Ik kom er wel eens achter. Als we dit verkocht hebben dan zal ik dit toch wel allemaal missen. Ik blijf mij al 22 jaar verwonderen wat je hier allemaal zie en dan die heerlijke rust. En de dagen lengen al weer behoorlijk, de knoppen zitten al in de bomen. Misschien moet ik eens proberen of ik sapstromen van Berken en Esdoorns kan aftappen. Dat schijnt heel lekker te zijn en we hebben hier genoeg van die bomen. Maar eerst maar eens met een proberen. Ik heb laatst een stuk gelezen over hoe van de natuur te leven. En ik moet zeggen, veel kwam mij bekend voor, niet dat ik het gaan doen maar het is hier wel mogelijk, de natuur is een grote supermarkt.

Olympische spelen zijn begonnen, vroeger was ik er aan verslaafd maar nu moet het allemaal een beetje inkomen. Maar vroeger was ik ook verslaafd aan wielrennen en schaatsen maar misschien is er wel veel te veel op de TV. We zijn overvoerd heb ik wel eens het idee. Dus misschien zie ik dit jaar alleen de samenvattingen en dat is ook wel genoeg om op de hoogte te blijven.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert.
Foto's? Zie
http://mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 29815

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: