Afscheid en een dood vosje - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Afscheid en een dood vosje - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Afscheid en een dood vosje

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 April 2018 | Tsjechische Republiek, Zdíkov


Hallo allemaal 14-04-2017.

Een weekje met prachtig weer, het gras gaat lekker groeien, vogels zijn overal aan het nestelen. De kikkers en padden zijn dit jaar maar heel sporadisch gekomen. Maar dat is de natuur, altijd grillig maar zolang wij mensen ons er niet mee bemoeien dan komt het vanzelf weer goed.

Deze week lag zomaar een dood vosje bij onze voormalig kippenhokje. Ik kon geen doodoorzaak vinden. Geen kogelgaten of botbreuken, was ook niet uitzonderlijk mager. Zij zag er gewoon heel vreedzaam dood uit. Dus het beestje maar iets verder het bos ingebracht en terug gegeven aan de natuur, er zijn nog vele schepselen in het bos die een lekker vossehapje niet versmaden. Alleen de staart heb ik gehouden, daar zit toch geen vlees aan en misschien vind ik een keer een liefhebber daarvoor.

Zondag ga ik van Facebook af, ik was het al langer van plan maar het is ook een beetje verslavend. Er zijn gewoon mensen waarvan ik het leuk vindt om er af en toe wat van te horen. Of de kleine mini gesprekjes die je af en toe voer. Maar het werd mij een te micromazigsleepnet gebeuren. Ik wil niet veel zeggen maar als de Stasi nog bestaan had dan waren ze toch wel stik jaloers geworden. Maar, zoals ik al zei, ik zal het ook missen, dus heb ik op aanraden van iemand een ander Facebook-achtig iets gevonden. MeWe. Het lijkt op Facebook en het werkt ook zoiets, heel gemakkelijk te downloaden, geen reclame en minder agressief in de dingen die je volgens Facebook altijd leuk moest vinden. Dus mensen, wil je me volgen blijven, gewoon even overstappen. Ik hoop dat veel mensen mij volgen want dit monster wat op internet geschapen is mag best eens een beetje met de neus in de feiten gedrukt worden dat mensen niet alles van ze pikken. Mijn adres staat hieronder deze blog. Reageren op de blog kan ook rechtstreeks via de mail of twitter.

Ik denk dat dit een reeënjaar wordt, ik heb ze nog nooit zo massaal op de camping zien lopen. Afgelopen week telde ik er 17 en dat was alleen maar uit het raam op het westen waar mijn pc staat. Had ik de moeite genomen om op te staan en uit de raam op het zuiden te kijken had ik er misschien nog wel meer gezien. Maar tegen een reeën jaar heb ik niets, we hadden een paar jaar geleden een wespenjaar, dat was veel vervelender. Hoewel ik bij de stelling blijf dat bijen agressiever zijn dan wespen hebben wespen toch een vervelende periode als al het broed uitgevlogen is en ze alleen nog maar zoetigheid eten om te overleven. Dan komen ze vaak te dicht bij mensen.
Met de kikkers en padden is het treurig dit jaar, opmerkelijk weinig. Maar misschien is de oorzaak dat we twee jaar geleden tijdens het kikkerseizoen heel veel eenden, ringslangen en die zomer heel veel libelles en waterjuffers hadden. Eenden en ringslangen zijn gek op dikkopjes en de larven van libelles en waterjuffers zijn de pitbulls van het onderwaterleven. Misschien was die slachting dat jaar wel te groot onder de kikkerbaby's. Maar als dit jaar het voedselaanbod voor de larven en ringslangen klein is dan hebben we deze zomer waarschijnlijk minder libelles dus minder larven dus kan de kikkerkolonie vanaf volgend jaar weer groeien. De natuur is mooi hé en die blijft mooi zolang de mens er maar vanaf blijft.

Ik had eigenlijk best veel klussen voor vandaag ingepland maar ik neem een vrije dag, het is prachtig weer buiten, ik ga er van genieten.




Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.
Tot volgende week.
Bert

Reageren kan rechtstreeks via:

bertschaak@outlook.com

https://mewe.com/i/bert.schaak

Twitter @MlecnaDraha


Foto's zie:
http://mlecnadraha.eu/index.php/bert-s-blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 29819

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: