De natuur blijft boeiend - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu De natuur blijft boeiend - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

De natuur blijft boeiend

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

08 April 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 08-04-2017

Ons Kwikstaartje en het Roodstaartje hebben besloten om dit jaar geen ruzie om het nestkastje te maken. Het Kwikstaart paartje hersteld zijn/haar nest bovenop het nestkastje en het Roodstaart Paartje heeft het kastje zelf weer betrokken. Dus geen oorlog deze keer maar wijsheid, ja, de mens kan veel van de natuur leren.

Steeds maar problemen met onze decoder voor de Hollandse tv. Op het moment doet hij het weer maar we kopen er maar eentje bij en houden deze voor reserve. Het is jammer dat er veel programma's die je in Nederland zo via uitzending gemist kan bekijken bij de grens geblokkeerd worden en wij hier in Tsjechië dus niet kunnen zien. Anders bekeken we alles wel via internet, gewoon op je eigen moment. Lijkt mij heerlijk.

Prachtige dagen gehad deze week maar ook af en toe regen. Dus de werkzaamheden op de camping vlotten niet erg, het blijft te week. Aan de andere kant, ieder jaar heb ik dat ongeduld. Ik kan ook gewoon later beginnen, dan werkt de natuur ook beter mee. Het nieuwe beekje doet het wel geweldig, ik vermoed dat hij wel het gehele jaar blijft stromen. Voor de oplettende kijker zie je dan veel vlinders en andere insecten drinken maar ook vogels. ( en je kan ook je bier er in koelen)

We hebben weinig kikkers dit jaar maar de padden doen het uitstekend, overal zie ik de strengen dril hangen en er zit veel leven in. De dril van de kikkers hebben dit jaar juist pech gehad, eerst een nachtvorst en toen bloedheet met een brandende zon. De dril die ik op die dagen wat naar de diepte heb verschoven doet het uitstekend maar juist de dril die optimaal van de zon profiteerde heeft de klap van de vorst en daarna de brandende zon slecht overleefd. De paddendril ligt altijd wat dieper dus die heeft daar niet zoveel last van. Gewoon amfibieën maar ik geniet er ieder jaar weer zo ongelooflijk van.

De schapen doen het uitstekend, de lammetjes zijn erg mak dit jaar, maar het zijn ook rammetjes, over het algemeen zijn de mannelijke dieren wat aanhaliger. (Het zijn ook net mensen :-) Een lammetje eet alleen maar uit de hand.

Mijn laptop wil niet op Wi-Fi en omdat we straks nog even naar dochter en kleinzoon willen is het toch handig als hij dat wel doet. Ik denk dat ik al alle trucjes had uitgeprobeerd en omdat we toch naar České Budějovice moesten dacht ik, ik ga even langs de verkoper annex reparateur. Op internet gekeken, ja hoor, open. Dus wij op weg, na twee km stonden wij stil. Een briketteur (heet zo'n fabriek die van takken houtbriketten voor de kachel maakt?) stond dwars over de weg een stapel hout weg te werken van 40 kuub via een hakselaar. Dat kostte een kwartier. Net de tijd die we dus voor de morgensessie van de pc winkel te kort kwamen. Dus wij onze boodschappen gedaan, even uit eten geweest en daarna terug naar de winkel. Daar hing nu een briefje op, wegens onvoorziene problemen deze middag gesloten. Daar hadden we dus een 75 km voor gereden.

Maar goed, verder geen nieuws deze week.
Tot volgende week.
Bert


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 29744

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: