Onbegrijpelijk - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu Onbegrijpelijk - Reisverslag uit Zdíkov, Tsjechische Republiek van Bert Schaak - WaarBenJij.nu

Onbegrijpelijk

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

04 November 2017 | Tsjechische Republiek, Zdíkov

Hallo allemaal 04-11-2017.


Ik had een paar dingen gekocht, T-shirt en zo. Ik moest het in een bak gooien, allemaal tegelijk en pats, daar was de totaalprijs op de kassa. Ik heb geen idee hoe het werkt, de caissière trouwens ook niet.

Gelukkig heeft Ruud me geholpen met het verklaren van hoe het werkt, de gemakkelijkste uitleg, er zit een microchip in die geladen wordt door de straling in de bak waardoor dataoverdracht plaats vindt. Nu vraag ik mij af of dat ook werkt met een boordevolle supermarktkar maatje AH.

Is het straks zo dat je met de kar langs een betaalpaal rij, even achteloos met je telefoon zwaait en dat dan het poortje opengaat en je betaald heb in nog geen tien seconden? En staat dan je kassabon ook op je telefoon? Boehoehoe, snik, wat zal ik Jana, Lenka en Barbora missen hier. Maar dat zal ook wel weer wennen, tenslotte tanken we ook steeds meer bij onbetaalde tankstations en stemmen we op mensen die zich toch niet aan hun verkiezingsbelofte houden. Alles went.

We hebben weer nachtvorst achter de rug en daardoor is het weer prachtig weer zodat we weer lekker buiten kunnen koffie drinken. En dat op 4 november 2017.

Wat ik echt schokkend vond deze week is dat het insecten bestand zo terug loopt. Ik wist er wel van maar dat het zo erg is had ik niet verwacht. En dan hoor ik de regering zeggen,: "daar met een degelijk onderzoek op los gelaten warden". Maar dan wordt ik toch een beetje pissig. Dit getal was eruit gekomen na een terdege onderzoek van 30 jaar in Duitsland. Moet er dan opnieuw onderzocht worden, weer een commissie in het leven geroepen en weer uitstellen van de dingen die gedaan moeten worden? Ik vind biologisch eten en duurzaam leven steeds belangrijker worden. Hopelijk vele met mij.
Ik had deze week een achtergebleven schnitzel ontleed, ik wilde het vlees aan de katten geven maar , nadat ik het uit elkaar had gepulkt bleek er in de schnitzel van 125 gram maar 25 gram vleessnippers te zitten. En de katten bliefden dat niet.

Verder hebben we nog wat in de tuinen gewerkt, de pompoenen verwerkt, nog wat hout gezaagd. En zo komen we de tijd wel door.

Verder weinig nieuws deze week, het leven gaat zijn gangetje.

Tot volgende week.

Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Zdíkov

Mijn mooiste baan

Van Holland naar Tsjechië en weer terug

Recente Reisverslagen:

28 Oktober 2018

Adres wijziging

25 Augustus 2018

Nog 8 dagen

19 Augustus 2018

Nog Twee te gaan

12 Augustus 2018

Zo wennen we nooit aan ons pensioen.

05 Augustus 2018

Vergeten Rutte af te katten
Bert

Nog mede eigenaar van Camping Mléčná Dráha. Bij verkoop, gaan we dan terug naar Nederland of gaan we verder? De tijd zal het leren.

Actief sinds 24 Nov. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 29746

Voorgaande reizen:

24 November 2016 - 22 November 2026

Mijn mooiste baan

Landen bezocht: